י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתקפה משולבת

האקרים פרצו למערכות טילי הגרעין של ארה"ב

אחרי שבתחילת השבוע דווח כי האקרים רוסים פרצו לחמש סוכנויות פדרליות בארה"ב, אמש נעשה ניסיון נוסף והפעם למערכות המינהל הלאומי לביטחון גרעיני נפרצו אף הן 

האקרים פרצו למערכות טילי הגרעין של ארה"ב
אילוסטרציה צילום: pexels

מערכות המינהל הלאומי לביטחון גרעיני בארצות הברית ומחלקת האנרגיה נפרצו על ידי האקרים - כך מסרו גורמים בכירים במשרד ההגנה לאתר החדשות האמריקאי "פוליטיקו".

עם זאת, מחלקת הגרעין האמריקאית הודיעה כי מתקפת הסייבר על מערכותיהם הזיקה רק לרשתות העסקיות. דובר המחלקה אמר כי "בשלב זה של החקירה, עלה כי הפריצה נעשתה לרשתות עסקיות בלבד ואינה משפיעה על תפקוד מערך הביטחון הלאומי, כמו גם המינהל הלאומי לביטחון גרעיני".

מוקדם יותר השבוע דווח כי האקרים רוסים הצליחו לפרוץ לחמש סוכנויות פדרליות בארצות הברית, בהן המחלקה לביטחון המולדת, וכן מחלקת החקלאות ומחלקת המסחר. בכיר בממשל האמריקני מסר לסוכנות רויטרס כי היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, רוברט אובריאן, נאלץ לקטוע ביקור באירופה ולחזור לוושינגטון כדי להתמודד עם מתקפת סייבר רוסית. 

בתוך כך, בסוכנות רויטרס דווח כי האקרים הפועלים ככל הנראה מטעם רוסיה פרצו לשרתי חברת מיקרוסופט. לפי הדיווח, כדי לבצע את הפריצה, השתמשו ההאקרים בתוכנה SolarWinds, המשמשת לניהול רשתות עסקיות גדולות, ונמצאת בשימוש נרחב בארצות הברית.

האקרים מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד