ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תושג חסינות עדר?

המדגם בדק: מה יחס האוכלוסייה המבוגרת בישראל לחיסונים

ברקע הקולות הנשמעים על התנגדות לקבלת חיסונים, סקר ידיעות אחרונות ומכון "דיאלוג" בפיקוח פרופ' קמיל פוקס מעלה: %63 מהישראלים רוצים להתחסן | וגם: מה הציבור חושב על טיפולו של נתניהו במגיפה

המדגם בדק: מה יחס האוכלוסייה המבוגרת בישראל לחיסונים
קשיש מתמגן מקורונה בירושלים צילום: Nati Shohat/Flash90

סקר מיוחד, שכולל מדגם ענק בקרב בני ה-65 ומעלה, מגלה בפעם הראשונה את עמדות הציבור ביחס לחיסון הקורונה.

רוב הישראלים ו-%82 מקרב האוכלוסיה המבוגרת שנפגעו מאוד מהמגפה - מעוניין להתחסן, ו-%24, רוצים להתחסן מייד.

המשמעות: יחד עם המחלימים, אפשר להתקרב לשיעור התחסנות של %60־%70 , שנחשב לחסינות עדר. הבעיה: שיעור גבוה מדי של %28 לא מתכוונים להתחסן בשלב זה.

רק %54 משוכנעים שהחיסון בטוח. הציבור גם לא נותן אמון בממשלה: רק %18 מעניקים לה ציון חיובי בהתמודדות עם המגפה, ורק %25 נותנים לנתניהו ציון "טוב" או "מצוין".

מכון דיאלוג והפרופ' קמיל פוקס ערכו מדגם גדול במיוחד של כמעט 900 בני אדם. %63 מהציבור אומרים שבדעתם להתחסן, מתוכם %24 רוצים לרוץ לעשות את זה מחר בבוקר. ו-%50 מבני ה-65 + מעוניינים בחיסון מייד.

נדב אייל מפרסם הבוקר בידיעות אחרונות, כי בסך הכל כמעט %30 לא יתחסנו בשלב זה, וזה מספר גבוה מדי. מדוע? משום שכדי להגיע לחסינות עדר, ישראל זקוקה לשיעורי התחסנות של %60 - %70 . אנחנו קרובים לשם, אבל לא נמצאים במקום בטוח מספיק. בערך רבע מהציבור טרם החליט אם החיסון בטוח. רק %54 אומרים שכן, ובערך רבע אומרים שלא.

כך שמהסקר עולה, כי 24% מהציבור יתחסנו מיד, 39% ימתינו קצת, 17% לא יתחסנו בשנה הקרובה, 11% לא יתחסנו בכלל ו-8% לא יודעים.

עוד בסקר 'ידיעות': 12% בטוחים שהחיסון בטוח, 42% חושבים שבטוח, 17% לא בטוח, 6% בטוחים שלא ו-23% לא יודעים.

רק רבע מהציבור נותן לבנימין נתניהו ציון טוב או מצוין בטיפול במגפה, ובהתחשב בכך שהימין הישראלי הוא %50 או יותר מהציבור, זו מסתמנת כבעיה משמעותית לראש הממשלה; %75 נותנים לנתניהו ציון שנע בין בינוני לנכשל, כאשר הקבוצה הגדולה ביותר היא נכשל, עם שליש בדיוק מהישראלים. אצל בני ה-65 + מדובר במחצית מהציבור

קשיש חיסון לקורונה מתנגדי חיסון ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד