י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מראשי ישיבת שער השמים

אבל בירושלים: המקובל הגאון הצדיק רבי אברהם אביש מרדכי אייזן זצ"ל

במרכז הרפואי לניאדו בקרית צאנז הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי אברהם אביש מרדכי אייזן זצ"ל מראשי ישיבת המקובלים 'שער השמים' • היה בקיא בתורת הנגלה והנסתר ובשיעוריו זכה לסיים את הש"ס מספר פעמים בישיבה • אבל בקרב בני ירושלים והיישוב הישן • חבל על דאבדין

אבל בירושלים: המקובל הגאון הצדיק רבי אברהם אביש מרדכי אייזן זצ"ל
הגאון רבי אביש אייזן זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

אבל כבד הבוקר בירושלים של למעלה ובקרב בני היישוב הישן עם היוודע הבשורה הקשה בהסתלקותו של המקובל הגאון הצדיק רבי אברהם אביש מרדכי הלוי אייזן זצ"ל מראשי ישיבת המקובלים שער השמים והרב החסידי של שכונת אונסדורף בירושלים מיש ששימש כמו"ץ של 'העדה החרדית' הסתלק הבוקר לבית עולמו בגיל 87.

בתקופה האחרונה אושפז בבית החולים לניאדו בקרית צאנז בנתניה לאחר שלא חש בטוב ועבר גם את נגיף הקורונה, הבוקר הידרדר מצבו והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

נודע כאחד מגדולי תלמידי החכמים בירושלים, במשך עשרות שנים שימש כאחד מראשי ישיבת המקובלים 'שער השמים' בנגלה ובנסתר, עד לאחרונה מסר שיעורים מידי יום וזכה לסיים שם את הש"ס מספר פעמים בשיעוריו בישיבה.

הגר"א אייזן זצ"ל נולד לאביו הגאון הצדיק רבי שלום אייזן זצ"ל שהיה חברותא של מרן פוסק הדור הגרש"ז אויערבאך זצ"ל במשך חמישים שנה, והיה מגדולי הפוסקים של ירושלים. 

בבחרותו למד בתלמוד תורה מאה שערים, שם גדל בבתי נייטין בצל אביו הגאון רבי שלום זצ"ל שהיה הפוסק של ירושלים ונודע כמי שיושב בין יום כיפור לסוכות בפתח ביתו, ובודק את הד' מינים של בני ירושלים בהיותו תלמיד חכם עצום שלמד כאמור עם מרן הגרש"ז אויערבך זצ"ל את כל חלקי השולחן ערוך. 

בישיבה עלה להתעלות בישיבת 'עץ חיים' בירושלים ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' לבית ידלר הידועה בירושלים, נכדה של המגיד הירושלמי הגאון הצדיק רבי בן ציון ידלר זצ"ל.

כל חיין הגה בתורה בעמל מופלא היה מגדולי המוצי"ם של העדה החרדית בירושלים ושימש כרב החסידי של שכונת אונסדורף בירושלים.

מלבד היותו גאון עצום ובקי בכל הש"ס כפשוטו, היה עורך את התיקונים העיקריים בימי השובבי"ם בישיבת 'שער השמים' והיה משמש כשליח ציבור בהיותו נודע כבעל מכוון שיודע את הכוונות.

תמיד הקפיד להצטנע ולא הסכים אף פעם לשבת במזרח של הישיבה ולקחת שררה לעצמו. 

לפני למעלה מארבעים שנה מינה אותו ראש הישיבה הגאון רבי רפאל דוד אויערבאך זצ"ל למסור שיעור יומי לפני הצהריים וסיים את הש"ס כמה פעמים במסגרת השיעור. 

לפני שעבר לרחוב הרב סורוצקין התגורר בשכונת מקור ברוך ולאחר מכן עבר לקרית אונסדורף שם היה הדמות המרכזית בשכונה והיה בעל תפילה בימים הנוראים בבית המדרש הגדול 'באר שמואל' במניין החסידי.

בכל שבת הגדול המשיך את מסורת אביו במסגרת דרשת שבת הגדול ושבת שובה והיה מוסר את הדרשות בבית הכנסת 'ישועות יעקב' במאה שערים בהיותו נואם בחסד עליון.  

במשך שנים שימש כאחד מראשי ישיבת 'תורה ואמונה' של חסידות בעלזא שם פעל לקרב רחוקים והיה מגיע רבות להסתופף בחצר הקודש בעלזא. בשנים תשל"ו-תשד"ם כיהן כמגיד שיעור בישיבה לצעירים דחסידי בעלזא בבית וגן.

גם במסגרת סמינר 'נתיב בינה' פעל לקרב בנות רבות בהקמת בתים של תורה ויראה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על מעשי החסד בסתר שהיה עוזר לאנשים בכספים אבל כל בהסתר מבלי שאף אחד יידע. 

השאיר אחריו משפחה ענפה בנים וחתנים וצאצאים תלמידי חכמים. בחג הראשון של פסח שיכל את בתו האישה החשובה מרת חוה חנה יהודית גוטמן ע"ה ממנצ'סטר, אשת הרב הגאון רבי משה חיים גוטמן שליט"א שנודע כפה מפיק מרגליות ומחשובי חסידי ספינקא. 

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת מקץ) בשעה 11:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן בחלקת גליציה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה שער השמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד