י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שינוי משמעותי

רפורמה בסעודיה: ה'נבואה' על הריגת כל היהודים הוסרה

שינויים משמעותיים לטובה בתכנית הלימודים בסעודיה, ממנה הוסרו תכנים הקשורים לשנאת יהודים | בארה"ב מקווים כי זו ההוכחה לכך שסעודיה מפנה עורף לקיצוניות ותכונן שלום אזורי בקרוב

רפורמה בסעודיה: ה'נבואה' על הריגת כל היהודים הוסרה
סעודיה צילום: pixabay

מערך ספרי הלימוד של הממלכה הסעודית הסיר לראשונה מדורים עם חומר לימוד על הזמן שבו המוסלמים יהרגו את כל היהודים, כך על פי דו"ח שפורסם במגזין 'טיים'.

מנכ"ל המכון IMPACT SE לפיקוח על שלום וסובלנות תרבותית בחינוך בתי הספר אמר לאחר הפרסום. "אנו רואים שינוי משמעותי ומאמץ מוסדי אמיתי ברמות הגבוהות ביותר לעשות שינוי בתכנית הלימודים כדי להסיר חומר בעייתי".

בכירים בממשל טראמפ טוענים כי השינויים הם ההוכחה לכך שסעודיה מפנה עורף לקיצוניות, בין השאר בזכות הלובי השקט שלהם להכניס את הרפורמה בספרי הלימוד, על הרפורמה מפקח נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

פאהד נזר, דובר שגרירות סעודיה בוושינגטון, אמר כי "פקידי החינוך הסעודים מצאו בספרי הלימוד של הממלכה חומר שנחשב למעיק ופוגעני, ועשו מאמץ להסיר את כל זה מכל תוכנית הלימודים, הם החליפו את החומר הפוגעני הזה בשיעורים המקדמים מתינות, סובלנות ודו קיום שליו".

הטקסטים בספרי הלימוד אינם כוללים יותר את הקטע האנטישמי לפיו "כוחות ציוניים" מנהלים את העולם ומתכננים להרחיב את שטח ישראל מהנילוס עד לפרת, כך על פי דו"ח של IMPACT-SE.

ולראשונה, נמחקה תורת מפתח דתית סעודית המתארת ​​קרב בין מוסלמים ליהודים בו כל היהודים ייהרגו.

סעודיה לימודים רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד