י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התחלואה בנסיגה

השגריר הישראלי אמר תהילים בתרגום לאיטלקית

בעוד בישראל נכנסים כבר לגל שלישי, באיטליה מנין החולים נמצא בירידה בימים האחרונים. שגריר ישראל מעדכן על שיתוף הפעולה הישראלי עם האיטלקים וגם מספר כי קרא פרקי תהילים כשהוא מתרגם אותם לאיטלקית עבור במאי סרטים שבא לסקר את ההדלקה שלו

השגריר הישראלי אמר תהילים בתרגום לאיטלקית
שגריר ישראל באיטליה דרור אידר צילום: באדיבות המצלם

המספרים באיטליה ממשיכים לרדת מבחינת הנדבקים החדשים ואחוזיהם. מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1. עם זאת, לצערנו מספר המתים ממשיך להיות גבוה. הגבוה באירופה. נתפלל להחלמת החולים. כך פרסם דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה.

באשר לחיסונים כתב השגריר, "באוקטובר ידענו שאיטליה אמורה לקבל חיסונים מחברת אסטרה-זֶנֶקָה, וישראל ביקשה מרה"מ קונטה ומשר החוץ די-מאיו עזרה בנושא. בינתיים פייזר ומודרנה הכריזו על הצלחה בניסויים ואילו אסטרה-זנקה עוד מתמהמהת. נכון לעכשיו, בישראל מתחילים בחיסונים בשבוע הקרוב, בעוד שכאן ממתינים לכמות קטנה באמצע ינואר, ולאחר מכן עוד לא ברור מתי יגיעו שאר החיסונים. נקווה לטוב".

עוד כתב השגריר בחשבון הפייסבוק שלו כי השבוע התקיימה הפגישה השנתית בין משטרת ישראל למשטרת איטליה בנוכחות בכירי הארגונים. מדובר ב"שולחן טכני" שבו דנים בקבוצות קטנות במגוון נושאים משותפים. בשנים רגילות גם פועלים בצוותא ולומדים האחד מן השני.

השגריר כתב עוד: "נפגשתי השבוע עם ארבעה אנשי תקשורת מובילים, אחד מהם ראש סוכנות הידיעות הגדולה באיטליה ואחת הגדולות באירופה. כל פגישה אורכת כשעתיים שלוש, ואנחנו משוחחים על ישראל, על השינויים המזרח התיכון, על היסטוריה וגיאו-פוליטיקה ועל אירופה. זו עבודה מאומצת הנפרשת על פני חודשים רבים, ואנחנו מתחילים לראות ברכה בעמלנו. הזורעים בדמעה, ברינה יקצורו".

"בנר שמיני של חנוכה, ביקרו אצלי שני במאים איטלקים עמוקים ומעניינים שהסרט הבא שלהם עוסק באחד הסיפורים המרתקים בשואה. משפחה מפורסמת של אמנים ומוזיקאים מאזור הונגריה-רומניה ששבעה מתוך עשרה היו גמדים, וכשהנאצים פלשו לאזורם ושלחו אותם לאושוויץ עם שאר היהודים, מנגלה התלהב מערכם המחקרי, והם שרדו את המחנה כולם ולבסוף עלו ארצה".

השגריר סיפר כי שוקה קלמן ורעייתו צ'זרה בואונאמיצ'י (חברים טובים), אשת תקשורת ותיקה ומגישת חדשות מנוסה. השתתפו בהדלקת נרות חנוכה, "לאחר שהדלקנו נרות, קראנו את מזמור ל' בתהלים "מזמור שיר חנוכת הבית, לדוד" בעברית ואיטלקית.

דרור אידר שגריר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד