ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שלום קולינרי

ארבע המדינות שהתאחדו למען כבוד הקוסקוס

שנים ארוכות ניטש ויכוח מר באיזו מדינה הופיע מאכל הקוסקוס לראשונה, כמו גם שאלת טיב ההכנה והעברת המסורת, 4 המדינות המובילות בוויכוח פנו יחדיו לאונסק"ו על מנת שיגדירו את מנת הדגל שלהן כמורשת תרבות

ארבע המדינות שהתאחדו למען כבוד הקוסקוס
קוסקוס. אילוסטרציה צילום: pixabay

למרות המחלוקת העזה הניטשת בין מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה ומאוריטניה בנושא מקורו של מאכל הקוסקוס המסורתי, התאחדו המדינות בפנייה מיוחדת לאונסק"ו, האמון מטעם האו"ם גם על שימור המדע והתרבות של האומות המאוחדות, בפנייתם ביקשו המדינות להכיר בקוסקוס כ'מורשת תרבותית'.

בפנייתם ציינו המדינות כי הקוסקוס הוא לא רק מאכל, וכי מדובר במורשת העוברת מאם לבתה המלמדות ומעבירות את רזי הכנת המאכל המסורתי, בליווי ההווי והאווירה המועברים אף הם מדור לדור.

לאחר שקילת הנושא החליטו באונסק"ו להיענות לבקשה ואכן, מאכל הקוסקוס קביל מעמד של כבוד ברשימת התרבות הבלתי מוחשת של הארגון העולמי.

יצוין כי למרות האישור וההכרה שקיבל המאכל העתיק, הוויכוח העתיק אף הוא כמו גילו של המאכל יימשך הלאה, כאשר סלע המחלוקת היא מקור המאכל ואיזה עם מכין אותו בצורה טובה וטעימה יותר.

אונסק"ו הוא ארגון של האו"ם העוסק בעיקר בנושאי החינוך, המדע והתרבות. בארגון חברות 195, מטה הארגון הראשי שוכן בפריז, וזאת בנוסף ליותר מ-50 סניפי נציגויות בכל רחבי העולם.

קוסקוס אונסקו

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד