ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בדרך לבחירות

המו"מ כשל? גנץ: לא יהיו פשרות; תם עידן השקרים

אם לא יתרחש נס כלשהו עד הלילה שבין שלישי לרביעי, הרי שהכנסת תתפזר וישראל תצא לבחירות. בשעות האחרונות התקיים מו"מ בין שליחי נתניהו וגנץ, אך נראה כי הפערים רבים מדי בשביל לגשר עליהם. גנץ מגיב ומצהיר: 

המו"מ כשל? גנץ: לא יהיו פשרות; תם עידן השקרים
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מהמתרחש במשא ומתן בניסיון למנוע בחירות: הליכוד דורש כתנאי להמשך כהונתו של אבי ניסנקורן במשרד המשפטים, קיצוצים מרחיקי לכת בסמכויותיו, לרבות, בין היתר, הפקעת סמכותו הבלעדית לבחור מועמד לתפקיד הפרקליט והיועמ"ש, ושינויים בדרך מינויי השופטים בעליון. כך מדווח העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12'.

בנוסף, מסתמנים קשיים משפטיים משמעותיים בהארכת הרוטציה על ראשות הממשלה, כפי שרצה בנימין נתניהו. הדבר טעון אישורם של 70 ח"כים, רוב שאינו בנמצא. סגל מדווח כי לכאורה ניתן לעקוף זאת באמצעות הודעה לבג"צ על הסכמה לקבלת העתירה בנושא. עם זאת בליכוד מתנגדים לכך בגלל התקדים של כניעה לבג"צ ובכחול לבן - בשל הורדת הבטוחה העיקרית לקיומה של הרוטציה.

לכן לדבריו, נראה שהעסקה המדוברת כרגע היא פינוי בלפור במועד הנקוב, תוך הורדת חלונות היציאה, ועם הותרתו של ניסנקורן קצוץ כנפיים. שני הצדדים אינם נלהבים. נתניהו עדיין צריך לבחור אם הוא מעדיף שותפות עם גנץ על פני התמודדות עם סער, וגנץ - אם הוא מעדיף את סופו הפוליטי כעת או לתת לנתניהו מעורבות עמוקה בנושאים המשפטיים. עד מוצאי שבת כנראה נדע.

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מתייחס לנושא בסיכום השבועי שלו המתפרסם מדי שישי בדף הפייסבוק ומצהיר: "בנושא ההתפתחויות הפוליטיות - המצב פשוט", כותב גנץ. "אני הובלתי את כחול לבן והקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו, בגלל שתי מגיפות: מגיפת הקורונה ומגיפת השיסוי והפילוג. ואנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן. גם את הקורונה הכלכלית שלא ניתן להילחם בה ללא תקציב מדינה מרחיב ויציב וממשלה מתפקדת. וגם את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה ולערער את ההסכם ביננו לבין הליכוד".

לדבריו: "לא יהיו שום פשרות. אני חוזר ואומר לליכוד תם עידן השקרים - הגיעה עת המעשים והתוצאות. אם נתניהו שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר - אנחנו נלך לבחירות ונדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו. כזה שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה הפוליטית בעשור האחרון". כך גנץ.

כמו כן, מקורבי ניסנקורן אומרים לעמית סגל: "לא נאפשר לקשור את ידי מערכת אכיפת החוק עבור מניעים אישיים של ראש הממשלה".

בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו פיזור הכנסת בחירות מוקדמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד