י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נחשף בסעודה אצל הרבי

מפעים: לחנו של יענקי דסקל שחולל נס גלוי

הלחן המרטיט של הזמר החסידי יענקי דסקל 'ויהי זרעי וזרע זרעי' שגרם לאחות לא דתיה בבית חולים לקבל על עצמה הדלקת נרות ומה קרה בזכות כך? הסיפור של האב מטבריה והילד הפג שנולד עם החור בלב | מרגש 

מפעים: לחנו של יענקי דסקל שחולל נס גלוי
הבעל מנגן ר' יענקי דסקל צילום: שוקי לרר

מה ששיר חסידי מסוגל לחולל: הזמר החסידי יענקי דסקל מחסידות ויז'ניץ, סיפר בשבוע שעבר בסעודת ראש חודש שנערכה במחיצת האדמו"ר מויז'ניץ, סיפור מדהים ומרגש ביותר על השיר שהלחין לפני כמה שנים בחנוכה, על המילים הנאמרות בעת אמירת 'לשם יחוד', הנהוג לומר בחצרות החסידים קודם הדלקת נרות חנוכה.

השיר של דסקל הפך לנכס צאן ברזל במוזיקה החסידית והוא מושר בכל המקומות, הסיפור המלא סביב השיר שהתרחש באחרונה הגיע לידי 'בחדרי חרדים' והוא מובא כאן לראשונה.

וכך מספר דסקל לרבי מויז'ניץ: לפני כחודש חזרתי ארצה מארה"ב, לאחר שהייתי במקום לצורך פרנסה, המטוס נחת בארץ בשעה 7:30 בבוקר. מיד עם הנחיתה מצלצל הטלפון, על הקו אברך חסיד צאנז, שגר בטבריה שרוצה לשוחח איתי, אמרתי לו אני כעת רק נחתתי. תתקשר אלי עוד כמה שעות.

האברך התעקש: אני רוצה לספר סיפור מדהים שקרה לי בחודשים האחרונים: נולד לי בן פג לפני שנה, הרופאים אמרו שהוא חייב להישאר בבית החולים בתוך אינקובטור, לאחר שהיו עוד כמה בעיות לילד. הרופאים לא ידעו לומר מה הבעיה של הילד, ומה לעשות וכך נאלצנו להישאר בבית החולים.

יום אחד כשאני יושב לבד בבית החולים על הכסא, הרופא דופק לי על הגב, ושואל אותי, האם אתה יודע מה מצב של הילד שלך? תדע שיש לו חור בשריר סביב הלב, וזה סוג בעיה שלא יכולים לרפאות על פי הרפואה, רק בתל השומר אפשר לטפל בכזו בעיה, אבל לאנשים מבוגרים לילדים כאלה קטנים אי אפשר.

הרופא הכין את האב ואמר לו תתכונן שתוך כמה ימים תיטרך להיפרד מהילד שלך ל"ע.

האב נבהל מאוד והתחיל לבכות, הרופא סיים: "רק תפילות יכולות להציל את הילד".

האב יצא מהמחלקה, והתקשר כמו כל חסיד לרבו האדמו"ר מצאנז, אך מכיוון שהייתה שעה מאוחרת הגבאים לא ענו.

אותו אברך מספר, "התיישבתי בחזרה על הכסא במחלקה, לקחתי ספר תהילים, ואמרתי תוך כדי בכיות להקב"ה, ובאמצע עלה לי השיר "ויהיה זרעי וזרע זרעי תלמידי חכמים" שרתי את השיר בבכיות, ולא שמתי לב שכל הרופאים במחלקה עומדים בצד ומסתכלים עלי, ופשוט מרחמים עלי, כי הם יודעים את המצב האמיתי".

עוד מספר האברך ליענקי דסקל שזה עתה נחת מטיסה ארוכה ומתישה: "לאחר שעה ניגשה אלי אחות שאינה דתיה במחלקה ואמרה לי שהיא מאוד התרגשה מהשירה שלי, והבנתי מה אתה שר, והיא ביקשה לקבל על עצמה קבלה טובה להדליק נרות כל שבת שיהיה לזכותו של התינוק שלך".

האברך מציין היא לא הדליקה עד אז נרות שבת, ומאז היא החליטה שכן להדליק נרות בכל ערב שבת לזכותו של הילד.

האברך מספר ליענקי דסקל כך, "לאחר 24 שעות מהסיפור הזה, קרא לי בחזרה הרופא הראשון, שבישר לי את המצב הגרוע של הבן, ואמר לי כך:  "אל תשאל אותי שאלות, אבל משהו קרה פה מעל דרך הטבע, והחור שהיה בשריר הלב שדיברנו לפני 24 שעות שהיה אצל הבן שלך פשוט סתום לגמרי".

ר' יענקי דסקל מספר לאדמו"ר לסיום, כי שלשום שוחח שוב עם האברך והתעניין בשלום בנו וזה סיפר לו בהתרגשות כי אכן בנו בריא לחלוטין.

האדמו"ר מויז'ניץ ששמע את הסיפור במהלך סעודת ראש חודש טבת, הגיב בהתרגשות ואמר "זה כוח של ניגון וקבלה טובה לקב"ה".

יענקי דסקל פג הרבי מויז'ניץ נס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד