ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
בטיש זאת חנוכה

האדמו"ר מבאיאן: "העלונים אין מקומם בקלויז"

בהשתתפות אלפי חסידים, עורר האדמו"ר מבאיאן את חסידיו בטיש זאת חנוכה על חומר האיסור של קריאת עלונים בשעת התפילה. "ישנם עלונים שונים שאין מקומם אצלינו, מצד ההשקפה ומצד משא ומתן בשבת" אמר האדמו"ר לחסידים • התמליל המלא

האדמו"ר מבאיאן: "העלונים אין מקומם בקלויז"
הרבי מבאיאן בטיש חנוכה צילום: שלומי טריכטר

במהלך טיש לרגל זאת חנוכה, שערך האדמו"ר מבאיאן במרכז החסידות ברחוב מלכי ישראל בירושלים בהשתתפות אלפי חסידים, שנהרו להיכל הטישים החדש, עורר האדמו"ר את החסידים על מספר דברים הצריכים חיזוק, ביניהם קריאת עלונים באמצע התפילה, שבעקבות כך נאסרה השבת הכנסת עלונים לבתי המדרש של החסידות בכל רחבי הארץ. 'בחדרי חרדים' עם תוכן עיקרי דבריו. 

"בתקופה האחרונה", פתח הרבי "מאז ימי הפורים ועד עכשיו בימי החנוכה, שוררת תקופה קשה בכל העולם בכללות, ולבני ישראל בפרט, שעוברים עלינו הרבה מיני קשיים ברוחניות ובגשמיות, וכמובן שהדבר צריך לעורר אותנו הדבר הראשון הוא שצריכים להתפלל ולהתחנן לפני השי"ת ולקוות שהחודש החדש שנתחדש עלינו לטובה אמש, שיהיה סוף וקץ לכל צרותינו תחילה וראש לפדיון נפשינו, שהשי"ת יושיע את ישראל בישועה שלימה בקרוב במהרה בימינו".

הרבי התייחס לקריאת העלונים באמצע התפילה "יש ענין נוסף שצריכים לעורר עליו שלא יהיה בו התרשלות, והוא ששעת התפילה אינו זמן ללימוד התורה, וגם לא לעיין ולקרוא בעלונים, ובכלל ישנם עלונים שונים שאין מקומם אצלינו, וואס דארף זיך נישט געפינען אין א היימישער פלאץ, מצד ההשקפה ומצד משא ומתן בשבת".

"אין הכי נמי" אמר הרבי "יש הטוענים שמוטב שהאדם ילמד או יקרא עלונים בשעת התפילה ממה שידבר בשעת התפילה, אבל לעומת זה יש הטוענים שאפשר שעדיף להיפך, שטוב יותר שידבר בשעת התפילה, לפי שבזה יודע האדם שהוא דבר האסור, אלא שהוא נכשל, וא"כ לבסוף כשיעוררו אותו על הדבר ויבארו לו את חומר הדבר, הרי שיפסיק בהנהגתו, אבל מי שקורא או שלומד בשעת התפילה, הרי הוא מדמה לעצמו שהוא מקיים בזה מצוה, שהרי הוא עוסק בתורה, וממילא לא יפסיק בהנהגתו, ועל ידי כן הוא מפסיד את כוונת התפילה, שהוא מסיח דעתו מהתפילה, וחסר לו החמימות לתפילה, ואין הוא דוגמא לאחרים, והרי הוא יכול להיות גם מכשול לאחרים".

"ואני אומר, טוב הדבר שלא ינהג לא כך ולא כך, אלא צריכים ללמוד ולהבין מהו התפילה, שיכניס עצמו לתפילה באופן הראוי, לגשת לתפילה מתוך חמימות, ולהתפלל בכוונת התפילה, בפירוש המילות, ויידע שבשעת התפילה הרי הוא עומד בעולם אחר, והשעה אחת של תפילה, הרי זה גן עדן בעולם הזה, וחבל להפסידו".

כמו כן עורר הרבי על תפילה מניין: "לבחורים אין שום תירוץ ושום הוראת היתר לאחר לתפילה, הן בימות החול והן בשבת, וגם כשבלילה קודם לכן ישבו בשבת אחים או בחבורה, או שקבעו סדר ללימוד, צריכים להעמיד לכתחילה את סדר היום, שישכבו לישון בזמן כדי שיוכלו להשכים בזמן, שיהיה להם די זמן להספיק ללכת לטבול במקווה קודם התפילה, וללמוד קודם התפילה, וכל שכן שלא לאחר לבא לתפילה".

את דבריו סיים האדמו"ר: "השי"ת יעזור שיתקבלו תפילותינו ברחמים וברצון, ובפרט היום בזאת חנוכה שהוא עת רצון, וכמו שדרשו צדיקים על הפסוק בזאת יבא אהרן אל הקודש שהפסוק מדבר על זאת חנוכה, שביום זה אפשר להכנס לקודש הקדשים ולפעול עבור בני ישראל כל הטוב".

הרבי מבאיאן עלוני שבת עלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד