י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעצר השווא שנחשף ב'בחדרי'

סגה"ש למד עם פליישמן ב'חיידר' והזדעזע: "הנושא חייב להיחקר"

סגן שר החינוך מאיר פרוש, למד בילדותו עם יוסף פליישמן, תושב מאה שערים שנעצר לשווא ונמצא אחרי שעות ארוכות כשהוא סובל מהיפותרמיה | "אני מזועזע ממה שקרה", אומר פרוש בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ובעקבות שיחתו עם מפקד המחוז הוא מינה קצין בודק שיבחן את פרטי המקרה

סגה"ש למד עם פליישמן ב'חיידר' והזדעזע: "הנושא חייב להיחקר"
סגה"ש פרוש, יוסף פליישמן צילום: באדיבות המצלם, פלאש 90

מעצרו לשווא של תושב מאה שערים, יוסף פליישמן, שנמצא לאחר שעות ארוכות בתוך בוץ כשהוא סובל מהיפותרמיה, לא יורד מסדר היום. שורה של חברי כנסת כבר שיגרו מכתבים לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בדרישה לחקור את הנושא. סגן שר החינוך מאיר פרוש, שכילד למד עם פליישמן באותה כיתה בתלמוד תורה, תוקף בחריפות את התנהלות המשטרה "אני מזועזע ממה שקרה", אומר פרוש בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

פרוש, שהיה בקשר עם פליישמן וניסה לסייע לו בשנים האחרונות, לא מתכוון להרפות מהסיפור. "שוחחתי עם המשטרה לפני שמצאו אותו ביום חמישי. כך גם דברתי איתם אתמול ותמהתי, איך שחררתם אותו מבלי שהובלתם אותו לביתו עם רכב".

סגן השר דורש לחקור את הנושא ולהביא את האחראים לדין. "גם היום דברתי עם קציני המשטרה ושאלתי שוב, ולא קבלתי תשובות מניחות את הדעת. הנושא חייב להיחקר", הוא אומר.

במקביל נודע ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות פניית סגן השר פרוש, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, הודיע בשעה האחרונה כי מינה קצין בודק שיחקור את פרשת מעצרו ושחרורו של יוסף פליישמן.

גם חבר הכנסת ישראל אייכלר דורש להשעות את השוטרים האחראים למעצרו: "אחרי שהתברר מעל כל ספק שהשוטרים נהגו ברשעות ואכזריות במעצרו ושחרורו של יוסף פליישמן, הדבר הראשון שמצופה מראש הממשלה ושר הבט"פ להורות למשטרה - להשעות מיד את השוטרים המעורבים במעשה הנפשע ולפתוח בחקירת הפשע של מעצר שוא ובהפקרת אדם חולה בכפור לילי ברחוב".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד".

עוד מסרו במשטרה, כי בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר.  "לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

 

מאיר פרוש מעצר שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד