י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע המגעים לפשרה

דרעי משנה כיוון: "למצוא פתרון עוד הלילה"

אחרי שזעם על הקמת וועדת החקירה בעניין רכש הצוללות וקרא בשידורים חיים לצאת לבחירות חדשות, השר אריה דרעי משנה הערב כיוון וקורא לגנץ ונתניהו למצוא פשרות כדי למנוע בחירות שלושה ימים לפני שהכנסת תתפזר מאיליה

דרעי משנה כיוון: "למצוא פתרון עוד הלילה"
נתניהו/דרעי/גנץ צילום: יונתן זינדל/אבשלום שושני, פלאש 90

לאחר שקרא בשבועות האחרונים ללכת לבחירות חדשות ברקע הקמת ועדת החקירה בעניין הצוללות, וטען כי בני גנץ "חצה קו אדום", יו"ר ש"ס השר אריה דרעי משנה כיוון וקורא לאור המגעים, להביא פתרון עוד הלילה.

השר אריה דרעי אמר הערב (מוצ"ש), כי "אסור בשום פנים ואופן ללכת לבחירות בעת הזאת. אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה, התחלואה עולה, הגבלות נוספות בדרך ויש צורך דחוף להמשיך לטפל בכלכלה".

"אני דורש מנתניהו וגנץ למצוא פיתרון עוד הלילה, כדי למנוע בחירות ולאפשר לממשלה להמשיך לעבוד למען הציבור״, הוסיף דרעי בהודעתו.

בסוף השבוע התנהלו מגעים בין הצדדים, כשדיווחים סותרים פורסמו הערב. מחד, דיווחים על פיצוץ בשיחות, לצד דיווחים כי נמצאה נוסחה בכדי למנוע את הבחירות, כשהמגעים צפויים להתחדש בשעות הקרובות.

בערב שבת, התייחס יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ לנושא בסיכום השבועי שלו המתפרסם מדי שישי בדף הפייסבוק והצהיר: "בנושא ההתפתחויות הפוליטיות - המצב פשוט", כתב גנץ. "אני הובלתי את כחול לבן והקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו, בגלל שתי מגיפות: מגיפת הקורונה ומגיפת השיסוי והפילוג. ואנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן. גם את הקורונה הכלכלית שלא ניתן להילחם בה ללא תקציב מדינה מרחיב ויציב וממשלה מתפקדת. וגם את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה ולערער את ההסכם ביננו לבין הליכוד".

לדבריו: "לא יהיו שום פשרות. אני חוזר ואומר לליכוד תם עידן השקרים - הגיעה עת המעשים והתוצאות. אם נתניהו שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר - אנחנו נלך לבחירות ונדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו. כזה שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה הפוליטית בעשור האחרון". כך גנץ.

פיזור הכנסת בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד