י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הולכים לבחירות?

3 ימים אחרונים: מגעים קדחתניים בין הליכוד וכחול לבן

גם בעת שהמחט ננעצה בזרועו של נתניהו שהתחסן הערב, הרוחות במערכת הפוליטית המשיכו לסעור, ימים ספורים לפיזורה האוטומטי של הכנסת ופשרה עדיין לא הושגה. השר דרעי: אני דורש מנתניהו וגנץ למצוא פתרון עוד הלילה

3 ימים אחרונים: מגעים קדחתניים בין הליכוד וכחול לבן
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעוד שלושה ימים באם לא יגיעו נציגיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיכומים מול נציגיו של רש הממשלה החליפי בני גנץ, תפוזר הכנסת אוטומטית, כך על פי ההסכם בין נתניהו לגנץ, ואזרחי ישראל יצעדו לבחירות.

מצד הליכוד ונתניהו מנהלים את המגעים יעקב אטרקצי, יחד עם יו"ר הכנסת יריב לוין ועורך הדין מיכאל ראבילו, ומצד 'כחול לבן', מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר והשר לשעבר חיים רמון, שמייצגים את בני גנץ.

עד דקות לפני שבת עוד ניהלו הצוותים הנ"ל מגעים, ואלו התחדשו מיד עם צאת השבת, הרוחות במערכת הפוליטית המשיכו לסעור גם בעת שהמחט ננעצה בזרועו של נתניהו שהתחסן הערב (מוצאי שבת) יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין לעיני המצלמות.

על פי הדיווחים עיקרי התנאים והדרישות מכל צד הם שלושה, ובעוד בליכוד דורשים את ביטול שיטת העבודה הפריטטית, שינוי מועדי הרוטציה, ומעורבות במינוי הבכירים. בכחול לבן דורשים מנגד את הישארותו של  אבי ניסנקורן במשרד המשפטים, עיגון הסכם הרוטציה בסעיף שמתנה כי אם לא יאושר תקציב 2021 יגנץ ימונה אוטומטי לראש ממשלה, ושחרור שורת מינויי הבכירים שמעוכבים

יצוין כי בנוסף ישנם כ-4-5 חברי כנסת בכחול לבן שהעבירו מסר ברור לגנץ שוכנה: כל פשרה בנושא העברת תקציב 2020 ללא 2021, או קיצוץ בסמכויות ניסנקורן, או ויתור על הרוטציה - אנחנו בחוץ.

בתוך כך במהלך השעות האחרונות מידי כמה דקות הופצה הודעות נוספות על התקדמות ופריצת דרך, הודעות שהוכחשו מידית על ידי כלל כל המעורבים.

התגובות של בכירי המערכת הפוליטית לא הפסיקו לצאת אף הן, שר הפנים אריה דרעי אמר הערב ״אסור בשום פנים ואופן ללכת לבחירות בעת הזאת. אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה, התחלואה עולה, הגבלות נוספות בדרך ויש צורך דחוף להמשיך לטפל בכלכלה. אני דורש מנתניהו וגנץ למצוא פתרון עוד הלילה, כדי למנוע בחירות ולאפשר לממשלה להמשיך לעבוד למען הציבור״

השר אמיר אוחנה העריך בחדשות 12 כי פנינו לבחירות ״עדין יש פערים. אנחנו לא רוצים בחירות אבל רוב הסיכויים שלשם זה הולך. אני מעריך שזה הולך לבחירות. כך זה נראה״.

וב'כאן 11' אמר השר ‎אלון שוסטר "ראש הממשלה הצליח לכלוא את ישראל בין שתי חלופות רעות מאוד - ממשלה לא מתפקדת ובחירות. אם לא נהיה בסיטואציה שבה רה"מ חוזר משיגעונותיו, נלך לבחירות".

בוגי יעלון, פרש אף הוא בחשבון הפייסבוק שלו את חזונו לפתרון המשבר ״המשך כהונת הממשלה הרעה, או גרירת אזרחי ישראל לבחירות, בעיצומו של משבר לאומי בריאותי וכלכלי חמור ביותר, זו הפקרות שמחיריה כבדים. הדרך המידית לשים סוף לכהונת הממשלה הרעה והמנותקת הזו, ולהחלפת נתניהו, עוברת דרך אי אמון קונסטרוקטיבי. ממשלת חירום זמנית קטנה תנהל את המשבר, תחוקק את החוק שימנע ממי שנאשם בפלילים מלכהן כראש ממשלה ותאפשר התארגנות לבחירות בתוך זמן מוגדר, כשנתניהו מטפל בענייניו האישיים וישראל מתעשתת ומחלימה.״

מפלגת כחול לבן מפלגת הליכוד פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד