י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היהודים יעזבו?

הונגריה על חוק האיחוד האירופי נגד שחיטה כשרה: 'ביזיון'

לאחר שביום חמישי האחרון אסר בית המשפט של האיחוד האירופי את השחיטה הכשרה, סגן ראש ממשלת הונגריה מגנה את ההחלטה ומכנה אותה "חרפה לחופש הדת ולביטחונה של הקהילה היהודית באירופה"

הונגריה על חוק האיחוד האירופי נגד שחיטה כשרה: 'ביזיון'
שחיטה אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש ממשלת הונגריה זולט סמג'ן מכנה את החלטת בית המשפט של האיחוד האירופי שקבע ביום חמישי האחרון כי חל איסור שחיטה כשרה כ"חרפה".

"פסק הדין שניתן על ידי בית הדין האירופי לצדק הקובע איסור על שחיטה פולחנית כשרה בבלגיה הוא חרפה לחופש הדת ולביטחונה של הקהילה היהודית באירופה, והוא סימן נוסף לקריסה מוחלטת של מערכת הערכים היהודית-נוצרית המסורתית שלנו", כך אומר זולט סמג'ן, ראש מפלגת העם הנוצרית-דמוקרטית הימנית, סגן ראש הממשלה השותף הקואליציוני של מפלגת השלטון בארשות ראש הממשלה ויקטור אורבן.

בפסק הדין שניתן לאחר עצומה של כמה קבוצות יהודיות ומוסלמיות, אמר בית המשפט כי "ממשלת בלגיה לא הפרה את הוראות זכויות האזרח של האיחוד האירופי באיסור על שחיטת בעלי חיים שלא עברו הימום לפני השחיטה".

הרב מנחם מרגולין, יו"ר מרכז רבני אירופה בירך על התערבותו של סגן ראש הממשלה. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עם פרסום פסק הדין, הבהיר הרב מנחם מרגולין, שמוביל מזה שנים מאבקים רבים כנגד ניסיונות חקיקה נגד שחיטה כשרה ברחבי היבשת כי "המרכז והאיגוד בראשותו, יבחנו כל דרך חוקית ופרלמנטרית אפשרית על מנת להגן על זכויות היהודים בכל מקום באירופה".

מנהיגי הקהילה היהודית וארגונים מחו בחריפות על האיסור. נשיא הקונגרס היהודי באירופה, משה קנטור, כינה את זה "טרגי" ואמר שהחוק אומר ליהודים "שהדת שלנו כבר לא רצויה", ולכן זה "צעד קטן מלהגיד ליהודים שאנחנו כבר לא רצויים".

פסק הדין של בית המשפט האיחוד האירופי, השוכן בלוקסמבורג, עשוי לעודד בתי משפט אירופיים אחרים לחוקק איסורים דומים, הזהיר הרב הראשי ההולנדי, הרב בנימין ג'ייקובס.

הפרלמנט של הולנד אסר על שחיטה כשרה בשנת 2011, אך הסנאט ההולנדי ביטל את האיסור בשנה שלאחר מכן, וציין את הצורך "לשמור על חופש הפולחן למיעוטים". הרב ג'ייקובס אמר כי אם האיסור יכנס מחדש בהולנד "יהודים אורתודוכסים יעזבו את הולנד".

האיחוד האירופי הונגריה שחיטה כשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד