י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שליח 'בחדרי' במסע ההיסטורי

הראשל"צ הגר"י יוסף בביקור ראשון בקהילה היהודית באמירויות

ביקור מרגש: לראשונה מאז נחתם הסכם השלום עם איחוד האמירויות זכתה המדינה לחיזוק רבני שיותיר רושם עוד תקופה ארוכה על חיי הקהילה היהודית במקום | הראשל"צ הגר"י יוסף שהגיע בסוף השבוע האחרון למדינה נועד עם ראשי הקהילה המקומית ואף חנך ת"ת ומקווה חדשים שהוקמו במקום

הראשל"צ הגר"י יוסף בביקור ראשון בקהילה היהודית באמירויות
הראשל"צ הגר"י יוסף באיחוד האמירויות צילום: jcc

ארי קלמן אבו דאבי

הרב הראשי לישראל, ה"ראשון לציון" הרב יצחק יוסף הגיע בסוף השבוע שעבר לביקור בזק באיחוד האמירויות - כאורחה של הקהילה היהודית במדינה בראשות הרב לוי דוכמן.

מדובר בביקור ראשון של האישיות הישראלית הבכירה ביותר שמבקרת במדינה הערבית מאז הסכם השלום, אחרי שהרב שהה בקהילה היהודית במהלך השבת, מסר שיעורים ואף נועד עם ראשי הקהילה

במסגרת ביקורו חנך הראשון לציון ביום שישי האחרון בניין חדש ל"תלמוד תורה" רחב ידיים. הרב דוכמן כבר מפעיל כמה שנים בית ספר יהודי וגן, אך המקום הנוכחי אינו עומד בביקוש הרב. משם המשיך הרב יוסף למתחם שבו יוקם מקווה טהרה.

המקווה יהיה הראשון שנבנה אי פעם במדינות המפרץ הפרסי והוא ישמש יהודים מכל מדינות האזור, בהן סעודיה, כוויית, בחריין, עומאן ועוד, כאשר הרב עסק בשאלה ההלכתית של הקמת המקווה, שכן אין מים או קרח באזור האמירויות שכידוע מזג האוויר החם שורר בו בכל השנה.

בשבת שהה הרב במתחם הקהילה היהודית, שבו התארחו כ-100 יהודים מקומיים, יחד עם עוד כ-400 יהודים אחרים, רובם ישראלים, שהשתתפו בסעודת שבת מיוחדת לתיירים שקיימו שלוחי חב"ד במדינה הרב לוי ונחמי לויטין.

במוצאי השבת החל הרב בכתיבת ספר התורה הראשון שנכתב אי פעם באמירויות ובנוכחותו נערכה תפילה מיוחדת לשלומה של משפחת המלוכה ושל אזרחי האמירויות.

הרב גם עמד על צרכי הכשרות של המדינה ובדק את סכיני השחיטה ועקב מקרוב אחר ההתנהלות של גוף הכשרות שהקים הרב דוכמן בשנים האחרונות.

הרב לוי דוכמן אומר "הביקור הזה מאוד מרגש את כל יהודי הקהילה - וגם מקומיים שאינם יהודים. זו התחלה ופרק חדש בחיי הקהילה היהודים המשגשגים כאן. אנו בטוחים כי ההדים של הביקור הזה ישפיעו על החיים היהודים באמירויות גם בעוד שנים רבות".

הבוקר מקיים הרב סדרת פגישות בבירת האמירויות אבו דאבי עם שרי הדתות, התרבות, הבריאות כשבמוקד השיחות יעמוד נושא הסדרת אישורי הפעילות הדתית של הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הכוללת אישור תפילה הקמת מקווה טהרה, בית העלמין ועוד.

דובאי הגר"י יוסף מקווה תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד