י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המוטציה שהתגלתה

נתניהו: "לעצור את הטיסות מכל העולם - לאלתר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "אנחנו צריכים לסגור את כל העולם במיידי". לדבריו, "המחיר שלנו לאי התייחסות הוא קטן במקרה שחיסון לא מנטרל את המוטציה לקורונה שהתגלתה"

נתניהו: "לעצור את הטיסות מכל העולם - לאלתר"
ראש הממשלה בעמדת הבדיקה בנתב"ג צילום: חיים צח, לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מובילים כעת החלטה בקבינט לסגור לאלתר את הכניסות מבריטניה, דנמרק, דרום אפריקה, ובהקדם האפשרי להכניס לכך מדינות נוספות. כמו כן ההחלטה כוללת בדיקות ובידוד לכל השבים מכל המדינות וצמצום יציאת ישראלים לחו"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה התייחס לחיסון נגד הקורונה שקיבל ולמוטציה החדשה של הווירוס שהתגלתה בבריטניה.

בפתח דבריו אמר, "אתמול קיבלתי את החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בישראל. אני מרגיש מצוין. אני קורא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהתחסן. אם נתחסן כולנו, או לפחות רובנו, אנחנו ננצח את המגפה.

לא מספיק רק הצעדים שהממשלה עושה ותעשה, דרושה אחריות אישית של כל אזרח וזו הדרך היחידה לנצח את זה. גם אם הממשלה תקבל את כל ההחלטות ותיישם אותן, בלי הירתמות האזרחים אין דרך לנצח את הקורונה".

לדבריו, "עם ההתגייסות שלכם, ביחד עם מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ, אנחנו יכולים לצאת מהמגפה הזאת בהצלחה גדולה, אולי לפני כל מדינות העולם".

נתניהו סיפר, "אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

נתניהו הוסיף, "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב.

מעבר לכך, אנחנו נשמע היום דיווח על תכנית החיסונים כפי שחברי הקבינט ביקשו".

 

ביבי נתניהו טיסות קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד