י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החשש ממוטציית הוירוס

הקבינט אישר את עצירת הטיסות מבריטניה ומדינות נוספות

בקבינט הקורונה דנו בהרחבה בעצירת הטיסות מבריטניה ומספר יעדים נוספים בשל החשש הכבד ממוטציה של נגיף הקורונה. נתניהו אמר במהלך הדיון כי אין אינדיקציה שהחיסון אינו יעיל לו. ויכוח בקבינט כיצד לנהוג עם השבים כעת מבריטניה | "אסור ששוטרים יגררו אנשים למלונית - זה לא הגיוני"

הקבינט אישר את עצירת הטיסות מבריטניה ומדינות נוספות
מטוסים של חברות זרות בנתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

קבינט הקורונה אישר כעת (ראשון) את דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרוייקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, לעצור את כל הטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה עד להודעה חדשה, זאת בעקבות המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלה בריטניה והתפשטה משם לדנמרק ודרום אפריקה.

"אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה", אמר נתניהו ופירט כי "ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

נתניהו ציין כי "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב".

לגבי אלו שחוזרים כעת משלושת המדינות הללו הוחלט בקבינט כי מגן דוד אדום יעלו על המטוסים ויערכו בדיקות קורונה לנוחתים.

נתניהו שאל "מה עם מי שלא ירצה לבצע בדיקה?" נציג המל"ל ענה כי "הנושא הזה ידוע כבר שבוע. צריך להגיד את זה". נתניהו: "מצטער לא זה לא ידוע שבוע. לי זה לא ידוע שבוע". נציג המל"ל: "זה ידוע בעולם כבר שבוע ולהגיד למישהו שנוחת עכשיו מהרגע להרגע זה קיצוני". נתניהו: "זה לא נעים אבל אין מה לעשות. אני נותן לו לחזור למדינה אבל אין מה לעשות".

שרת התחבורה רגב מתחה ביקורת על משרד הבריאות ושאלה "אם ידעו את זה כבר שבוע, למה לא נערכו בזמן?" גנץ אמר: "אני חושב כמו ראש הממשלה, שר הבריאות  ופרופ' אלרועי. יש אפיק של מדינות אדומות שילכו לבידוד ביתי וממדינות עם המוטציה למלוניות. צריך להודיע את זה כמה שיותר מהר".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בקבינט: "על פי התקנות לקראת סוף השבוע גם מי שחוזר ממדינה ירוקה עובר בדיקה ובידוד". השרה רגב: "בדיוק על זה רציתי לדבר. רה"מ ביקש שנתייחס למדינות המוטציה". השר אשכנזי: "זה דיון אחרי זה".

השרה רגב: "נסגור את ענייני המוטציה". פרופ' חזי לוי: "זה רק למען הסדר. נותנים שבוע מראש למדינות הירוקות". נתניהו: "עוד שעה חוזר מטוס מלונדון בואו נקבל החלטה!".

בעקבות כך הוחלט בקבינט כי כל השבים כעת יוכנסו לבידוד במלוניות. יועמ"ש הממשלה אמר כי "אסור ששוטרים יגררו אנשים למלונית - זה לא הגיוני". נתניהו השיב לו כי "לא נגרור, נפעל בהסברה אבל חייבים להכניס אותם למלונית. אין לנו ברירה אחרת".

השרה רגב אמרה בדיון כי "שר הביטחון צריך להנחות את פיקוד העורף ליישם החלטה של הכנסה של הטיסה הקרובה למלונית". מפקד פיקוד העורף: "לא נגרור אותם, נארגן הסעות". השר לביטחון פנים אוחנה: "אני גם אנחה את מי שצריך". השרה רגב: "זה לא כזה פשוט הם ידעו את זה רק בנחיתה, צפויות להיות בעיות בשדה".

נתניהו: "נקל בכל דרך שנוכל. אין לנו ברירה".

כזכור, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע אמש על סגר הדוק שיוטל על לונדון וחלקים נרחבים מבריטניה, זאת על רקע עלייה במספר מקרי הקורונה והתפשטותה של מוטציה שלפי הערכות חוקרים מדבקת בעד 70% יותר מהנגיף הקיים.

קורונה בריטניה דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד