י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שינוי בתוכנית הלימודים

שר החינוך של מרוקו: "מצפים בקוצר רוח למשלחות"

במרוקו מקבלים בהתרגשות את הסכם הנורמליזציה עם ישראל שנחתם בשבוע שעבר וכבר מצפים בקוצר רוח להגעתה של המשלחת הרשמית שתבוא במטרה לקדם את היחסים בין המדינות | בהנחיית המלך הוכנסו חומרים לתכנית הלימודים שמלמדים את ההיסטוריה והתרבות היהודית

שר החינוך של מרוקו: "מצפים בקוצר רוח למשלחות"
סעיד אמזאזי צילום: מתוך טוויטר

שר החינוך הלאומי של מרוקו אומר בשיחה עם כאן חדשות כי בארצו מצפים בקוצר רוח להגעת המשלחת ישראלית – אמריקנית השבוע לקידום חידוש היחסים בין המדינות. לדבריו, "חיכינו הרבה זמן לחידוש הקשרים עם ישראל. מרוקו ערוכה לקבל אותה ולעבוד איתה כדי ליישם את התכנית לחידוש היחסים. אפשר להתחיל בזה בטווח זמן הקרוב".

הבכיר המרוקני העריך בשיחה, שהשיחות יעסקו קודם כל בסיכום נושא הטיסות הישירות בין המדינות ולאחר מכן יקודמו המגעים עם ישראל בכל הדרגים – משרדי ממשלה, אנשי עסקים, מוסדות ציבור ופתיחת משרדי אינטרסים. בנוסף דיבר הבכיר המרוקני כי חשוב לפתח את השותפות הכלכלית והטכנולוגית בין המדינות וישנה הזדמנות לעבוד על תוכניות מחקר וטכנולוגיה משותפות בין אוניברסיטאות מרוקניות לאוניברסיטאות ישראליות.

בשיחה עם רועי קייס בכאן 11 הוא סיפר כי בצל ההתקרבות לישראל בתכנית הלימודים במרוקו בהנחיית המלך הוכנסו חומרים לתכנית הלימודים שמלמדים את ההיסטוריה והתרבות היהודית: "היום תלמידים מרוקנים יש להם את הזכות וההזדמנות לחינוך מהסוג הזה ולגלות את התרבות הזאת, אנחנו רוצים להשריש בהם את הערכים האלה של דו קיום וסובלנות".

הוא סיפר בשיחה, כי ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבת ממשלה שבה הובעה מחויבות ליישם את תכנית המלך בעניין היחסים עם ישראל. לדבריו, "כולם מביעים הערכה ומוחאים כפיים להחלטה של המלך. עוד אמר כי חידוש היחסים עם ישראל הוא הדרך היחידה לפתרון הבעיות באזור וקידום השלום". לבסוף הביע הבכיר המרוקני תקווה לבקר בקרוב בישראל אחרי שיסוכם נושא הטיסות הישירות ואמר כי הוא מקווה לקדם בביקורו שיתופי פעולה עם השרים המקבילים בתחומיו בישראל (חינוך ומחקר מדעי).

מרוקו נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד