י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מביטים לעבר מטוסי חיל האוויר"

חיזבאללה בלחץ מימיו האחרונים של נשיא ארה"ב: "טראמפ משוגע"

מנהיגים וראשי ארגוני טרור שיעים חוששים מטראמפ ומישראל, החשש העיקרי מגיע מכיוון איראן וחיזבאללה שחוששים כי טראמפ ינסה לחסל כמה מהם רגע לפני הגעתו של ג'ו ביידן | "הם רוצים לסיים את מה שהם התחילו, אך אל דאגה, חסן נסראללה נמצא במקום בטוח"

חיזבאללה בלחץ מימיו האחרונים של נשיא ארה"ב: "טראמפ משוגע"
חסן נסראללה צילום: צילומסך

בארבע השנים האחרונות ארגון חיזבאללה נלחם במלחמה בסוריה, תמך בכוחות עיראקים וניהל את הפוליטיקה של לבנון, וכל זה תוך כדי ניסיון להימנע מלהתמודד מול ישראל. עם זאת, מנהיגיו המותשים חוששים כי הדקות האחרונות של דונלד טראמפ בבית הלבן עלולות לגרום להם צרות גדולות.

אנשי חיזבאללה צופים בשמיים. הם חוששים ממטוסים ישראליים שטסים מעל לבנון למעלה מחודש, ובמהלך השבועות האחרונים בתדירות גבוהה מאוד, הביטחון בפרברים הדרומיים של ביירות נמצא ברצפה, שם נמצאים ראשי החיזבאללה. כך מפרסם עיתון ה"גרדיאן" הבריטי.

מנהיגים ובכירים המעורבים בטרור חוששים כי טראמפ, ומזכיר המדינה היוצא שלו, מייק פומפאו, יחד עם ישראל, מתכוונים לפעול בשבועות שלפני השבעתו של ג'ו ביידן באופן נחרץ נגד איראן וחיזבאללה.

ה"גארדיאן" מצטט אנשי חיזבאללה שטוענים כי "הם רוצים לסיים את מה שהם התחילו, אך אל דאגה, חסן נסראללה נמצא במקום בטוח".

ה"גארדיאן" ראיין שני אנשי חיזבאללה מדרג בינוני, ומתווך המכיר את מחשבתם של המנהיגים הבכירים ביותר בארגון. יחד הם חשפו תמונה של ארגון שנחוש שלא להיגרר להתנגשות עם ישראל או להיחשב כמי שפועל במפורש להגנת איראן. כל שלושת המקורות אמרו שהם מאמינים שהממשל האמריקני הנכנס ינסה לנהל משא ומתן על הסכם הגרעין שהביא הנשיא הקודם אובמה ובוטל על ידי טראמפ וכעת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה.

אחד מחברי חיזבאללה אמר: "הם מנסים לפגוע באיראן כדי לפגוע בנו. זה לא יעבוד כי כולם ראו את התוכנית הזאת, ולכולנו יש את האמצעים לשרוד את הלחץ שלהם". גורם בכיר בחיזבאללה תיאר את השבועות הקרובים כ"התקופה המסוכנת ביותר מזה 30 שנה, כולם מודאגים".

"אנחנו לא חוששים מהמוות, כידוע" אמר איש החיזבאללה, "אבל עלינו להגן על מנהיגינו ואנחנו יודעים שניפגע פוליטית אם יקרה להם משהו, אלה זמנים מסוכנים, טראמפ משוגע, אבל הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה. אין לו סבלנות ואין לו זמן. הישראלים חושבים שהם באים אלינו, אבל אנחנו אלה שבאים אליהם".

חיזבאללה איראן מייק פומפאו דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד