י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השיר 'יעקב' על בעלה

ניצולת השואה הגשימה חלום ושוחחה עם נתניהו

החלום של יהודית פוטש סיגל היה להיפגש עם ראש ממשלת ישראל ולהודות לו על כל העשייה שלו למען ילדיה, משפחתה הענפה ובעיקר למען עם ישראל, לאור הבידוד של ראש הממשלה נערכה הפגישה המרגשת ב'זום'

ניצולת השואה הגשימה חלום ושוחחה עם נתניהו
נתניהו בשיחת זום צילום: לע"מ

החלום של יהודית, ניצולת השואה בת ה-93, היה להיפגש עם ראש ממשלת ישראל ולהודות לו על כל העשייה שלו למען ילדיה, משפחתה הענפה ובעיקר למען עם ישראל.

היא זכתה להקים משפחה ענפה, קרוב לאלף צאצאים ביניהם בני נינים, לאחרונה היא הגיעה לארץ, כאן מתגוררים מרבית ילדיה נכדיה וניניה, והחלום שלה היה לפגוש את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שלדבריה עשה ועושה עבודה נהדרת. "מגיע לי לפגוש אותו" אמרה. ובעקבות הבידוד אליו נקלע ראש הממשלה, הם נאלצו להעביר את הפגישה בזום.

יהודית התרגשה מאד, והודתה לו. שרה נתניהו שהשתתפה במפגש הביעה את התרגשותה לפגישה והזמינה אותה באופן אישי להגיע בפעם הבאה שתנחת בארץ, לדבריה כל הקשיים שעוברים בחיים מתגמדים מול מה שעוברת ניצולת שואה.

סיפורה של יהודית פוטש סיגל, ניצולת שואה מתחיל שנים אחורנית במונטקש. "הייתי בת בכורה לאחים ואחיות, עד היום אני זוכרת את האחיות המתוקות שלי ואת נוח הקטן שבדיוק עשה חלאקה", סיפרה יהודית לראש הממשלה ורעייתו.

כשהייתה בת 12 נלקחה עם משפחתה לאושוויץ, שם לצערה נרצחו כולם והיא נותרה לבד, עברה ארבע שנים בהם ניצלה בניסי ניסים. בצעדת המוות מתוך 400 נשים נצלו 86 והיא אחת מהם, כששכבה בבית החולים נדרה נדר שאם תינצל היא תקים משפחה על אדני התורה, ולכל חתונה של נכד או נכדה היא תגיע.

דוד שלה שהיה בצבא הצ'כי שמע שהיא ניצלה ושלח חיילים לאסוף אותה. בצרפת היא פגשה את ניצול השואה בשם יעקב הוא איבד את משפחתו והסתתר בקולחוז מוסלמי בסמרקנד והם נישאו, ללא הורים ללא בני משפחתה מוקפים באודים מוצלים מאד. בחתונה שלהם לדבריה "גם הרצפה הייתה רטובה מדמעות".

מי שמכיר את השיר המפורסם יעקב ששר אברהם פריד זה סיפורו של בעלה ששר אותו הרב יום טוב הערליך בחתונתם. נולדו להם שישה בנים ולמרבה הצער נפטר בעלה ר' יעקב בגיל צעיר, כשהוא בן 52 בלבד.

איך התמודדת עם אובדן בעלך? התעניינה רעיית ראש הממשלה. "קשה מאד, רק הילדים והאמונה החזיקו אותי", ענתה יהודית ודוק של דמעות בעיניה.

ראש הממשלה הדגיש כי כל אותם ניצולי שואה הם הבסיס לקיום שלנו במדינת ישראל, לדבריו מדינת ישראל, תקומתה והמלחמה על הקיום היום יומי "התחיל מאלה ששרדו וגם היום". אמר בעוד מצביע על המפה שמאחוריו והסביר כי זה העיסוק שלו לדאוג למדינה, נתניהו הוסיף "אנחנו מאד שמחים לדבר אתך, הסיפור שלך מאד ריגש אותנו ואנחנו נשמח לארח אותך". "הקפדתי כל השנים להגיע לכל חתונה ושמחה בארץ ובגלל הקורונה פספסתי", הגיבה יהודית בהתרגשות.

נתניהו המשיך והתעניין האם תיקח את החיסון נגד קורונה והיא ענתה לו שלהפתעתה קיבלה קורונה בטיסה לארץ והיא עברה את זה בקלות. היא לא חשדה שזה קורונה ורק הבדיקה הסרולוגית הוכיחה שיש לה נוגדנים ברמה גבוהה.

"אז את פטורה מהחיסון", אמר ראש הממשלה בחיוך.

יהודית עם דמעות בעיניים, ברכה אותו לסיום, ואמרה: "כל השנים עם כל הקושי שמרתי על היהדות, הכשרות והשבת. ואם ראש הממשלה שקיבל את הפנייה והתפנה מכל עיסוקיו כדי לכבד אותי, אין לי ספק שהוא דואג לכל אחד ואחד מאיתנו!".

פוטש זום ניצולת שואה בנימין ושרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד