י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ייפגשו שוב תוך 48 שעות

קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות: הפרוייקטור אש בתחזית אימים

הדיווחים על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה הכניסו את רשויות הבריאות במדינה ללחץ, טיסות הוגבלו, והנוחתים מבריטניה נלקחים לבידוד כפוי • הקבינט שהתכנס היום, התפזר ללא הסכמה, וייקבע מועד חדש לדיון • הפרוייקטור נחמן אש: צפי לאלפי מתים נוספים רח"ל

קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות: הפרוייקטור אש בתחזית אימים
נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי קבינט הקורונה התכנסו היום (ראשון) בצל העלייה התלולה במספר החולים בנגיף הקורונה, ובצל הדיווח המדאיג שמגיע מבריטניה אודות המוטציה שעבר הנגיף, מוטציה המכה בעוצמה רבה בבריטניה חברי הקבינט לא הצליחו להגיע ביניהם להסכמות על חומרת הצעדים בהם יש לנקוט, למרות אזהרותיו של פרוייקטור הקורונה.

במהלך הישיבה נשא דברים הפרוייקטור נחמן אש והזהיר כי באם לא יוטלו כלל הגבלות על הציבור, למרות ובמקביל למבצע החיסונים הנרחב, אזי נמצא את עצמנו במהירות עם עוד 3700 מתים מהנגיף. 

עוד הוסיף פרופ' אש כי באם יוטל 'ריסון מהודק' מספר המתים הנוספים יעלה רק ב-1250, ובאם יוטל סגר מלא, יעמוד מספר המתים הנוספים על 1100 נוספים, רח"ל. על פי הדיווח בחדשות 13, לדבריו הצטרף גם המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, וקרא לדלג על שלב ה'ריסון המהודק' ולעבור מיידית לסגר מלא.

מנגד ביקש שר החינוך למרות העלייה החמורה במספר החולים להשאיר את מערכת הלימודים פתוחה ופעילה כמו עד היום, גם בערים האדומות והכתומות, למעט מוסד שתתגלה בו התפרצות של  חולים ומעלה. לטענת שר החינוך רק 4% מכלל החולים בחודשיים האחרונים הם ממערכת החינוך, כך שחבל לשבש עוד יותר את מערכת הלימודים המשובשת כבר שנה.

כאמור, חברי קבינט הקורונה לא הצליחו בלהגיע להסכמות על אופי ההגבלות ההולכות להיות מוטלות על אזרחי ישראל, ונקבע כי תוך 48 שעות ייקבע מועד לישיבה נוספת של חברי הקבינט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום קבינט הקורונה: "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו".

נתניהו ציין כי "בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו: אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

לפיכך הדגיש ראש הממשלה כי "כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמוע על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".

כזכור מוקדם יותר דווח כי קבינט הקורונה אישר את דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרוייקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, לעצור את כל הטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה עד להודעה חדשה, זאת בעקבות המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלה בריטניה והתפשטה משם לדנמרק ודרום אפריקה.

קורונה סגר נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד