י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תרחיש אימים

מטריד: האיראנים פרצו למחשבי התעשייה האווירית

קבוצת האקרים איראנית טוענת כי הצליחה לפרוץ למחשבי אלתא, חברה של התעשייה האווירית בישראל. בכדי לאשש את אמינות דבריהם, הפורצים פרסמו באתר שלהם רשימה של משתמשי המערכת כהוכחה להשגת החומר מתוך מחשבי החברה

מטריד: האיראנים פרצו למחשבי התעשייה האווירית
אילוסטרציה צילום: pixabay

נקמה על חיסול מדען הגרעין? קבוצת הסייבר האיראנית Pay2key פרסמה הערב (ראשון) כי הצליחה לפרוץ את מחשבי אלתא, חברה של התעשייה האווירית. לצורך הוספת נופך אמינות לדבריהם, הפורצים פרסמו באתר שלהם רשימה של משתמשי המערכת כהוכחה להשגת החומר מתוך מחשבי החברה.

על פי הדיווח ב-ynet, בסוף השבוע פרסמה החברה שאלון ובו ביקשה לדרג את רמת הגנת הסייבר של התעשייה האווירית, משרד התחבורה ומשרד הבריאות. לשאלון הוצמד שעון ספירה לאחור שעורר את הרושם כאילו בסוף הספירה יתגלה כי אחד הגופים נפרץ.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסמה הודעה חריגה מטעם רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי, על 'אירוע דלף מידע' בחברת שירביט. "רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי מעדכנים על אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט", נמסר בהודעה.

בתוך כך דווח כי למרות פריצת הסייבר בה נחשפו פרטים אישיים של מאות אלפי לקוחות ובהם עובדי מדינה וחברי כנסת, המדינה תמשיך את ההתקשרות עם חברת שירביט לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנת 2021.

בהודעת משרד האוצר נאמר כי "בהמשך לאירוע דלף המידע מחברת שירביט שהתרחש לאחרונה, ביצעה וועדת המכרזים באגף החשב הכללי מעקב צמוד אחר ההתפתחויות מול הגורמים המפקחים, לרבות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שהינה הרגולטור האחראי על חברות הביטוח, מערך הסייבר הלאומי, והרשות להגנת הפרטיות. לאחר סדרת התייעצויות שקיימה הוועדה ובשל העובדה שרשות שוק ההון התירה לחברה להמשיך ולספק שירותים בתחום הביטוח ללקוחותיה וללקוחות פוטנציאליים, החליטה הועדה על המשך ההתקשרות מול חברת שירביט".

שירביט איראן מתקפת סייבר התעשייה האווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד