י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לכו להתחסן

מתחסנים בפני פייקים / השרה החרדית עומר ינקלביץ'

יש קו ישיר בין מפיצי תיאוריות הקונספירציה למיניהם, לבין מתנגדי החיסונים. אלו שרואים בכל עמוד תאורה סולארי אנטנת G5 סודית שעוקבת אחרינו מטעם הממשלה, אלו שסבורים כי הקורונה היא מזימה של ביל גייטס. לדידם, יגאל עמיר לא רצח את רבין וכדור הארץ שטוח • השרה עומר ינקלביץ' בטור מיוחד

מתחסנים בפני פייקים / השרה החרדית עומר ינקלביץ'
מתחסן לקורונה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כל תקופה והצרות שלה. לפעמים אלו מלחמות, לאחרונה זו המגיפה – שהגיעה לעולם ללא שמישהו הספיק להתכונן אליה, אבל אף אחד לא חלם שהצרה שלנו כעת, עם הגעת החיסונים, תהיה מלחמה בפייק ניוז.

יש משהו אכזרי באנשים שמפיצים שמועות זדוניות חסרות בסיס, וגורמים בכך לאנשים באוכלוסיות סיכון, מבוגרים ובעלי מחלות רקע, שלא להתחסן. מישהו מהם ייתן את הדין אם חלילה אחד מאלו שהיו יכולים לקבל חיסון ולא ייקחו, ישלם בחייו? מניין ההפקרות הזו בחיי אדם?!

תרשו לי להניח, שחלק בלתי מבוטל מאלו שמתנגדים כעת לחיסון, ומזהירים מעל כל במה מסכנותיו, הם אלו שבכלל טענו כל הזמן שאין פה מגיפה, והכל מזימה של הממשלה.

יש קו ישיר בין מפיצי תיאוריות הקונספירציה למיניהם, לבין מתנגדי החיסונים. אלו שרואים בכל עמוד תאורה סולארי אנטנת G5 סודית שעוקבת אחרינו מטעם הממשלה, אלו שסבורים כי הקורונה היא מזימה של ביל גייטס. לדידם, יגאל עמיר לא רצח את רבין, כדור הארץ שטוח, ואלביס פרסלי עדיין חי.

התרגלנו לקונספירציות האלו, אבל הפעם זה שונה, על כף המאזניים מוטלים חיי אדם וכלכלה של מדינה שלמה.

אלו שמובילים את ההתנגדות לסגר, וגם אלו שנותנים להם במה, לא רק שהם משחקים בחיי אדם, פשוטו כמשמעו, הם גם באופן אישי מחבלים בחיים של כולנו. תוקעים מקלות בגלגלי הכלכלה הישראלית וביכולתה לצאת משגרת הסגרים וההגבלות שהקורונה כפתה עלינו.

גם הדבר הברור ביותר צריך להיאמר: החיסון לא נוצר על ידי חבורת חובבנים, מדובר בחברות רציניות ומפורסמות, מפוקחות ע"י רשויות הבריאות המחמירות ביותר, שעשו עבודה מעמיקה על מנת לייצר חיסון שיעצור את המגיפה בה אנו שרויים.

מותר וגם חובה לשאול שאלות לפני שנוטלים חיסון. אבל לנסות למנוע מאחרים להתחסן?! זוהי חוסר אחריות ברמה בלתי נתפסת. למעלה מ-3,000 איש שבישראל כבר שילמו בחייהם במגיפה הזו. וכעת פתאום נחשול ענק מתרגש עלינו, אנשים שזועקים לבל נעז חלילה לקחת חיסון.

החיסונים כבר נחתו בארץ, אנחנו בין הראשונים בעולם שמקבלים אותם. ובמקום שהוויכוח יהיה באופן הגיוני על תורים פנויים, אנו נאלצים להתמודד עם הקמפיין ההזוי נגד החיסון.

אם במהלך ההיסטוריה היו מתייחסים לכל רעשי הרקע, כנראה שעד היום היינו עם הטיפוס, הכולרה והמגיפה השחורה.

למותר לציין, שאני באופן אישי, יחד עם משפחתי, נלך להתחסן ברגע שיהיה אפשרי, בהתאם לסדר העדיפויות שייקבע משרד הבריאות.

חברים, אלו רגעים של מבחן אחריות ובגרות. אל תתנו במה ופתחון פה למפיצי השמועות. זה משחק בחיים. לכו להתחסן, אל תאמינו לשקרים.

עומר ינקלביץ' היא שרת התפוצות בממשלת ישראל, חברת כנסת במפלגת כחול לבן

עומר ינקלביץ' חיסון לקורונה טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד