כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חלה פעמיים

תושב בני ברק נדבק בשני נגיפי קורונה שונים ונפטר

מקרה יוצא דופן. בן 74 מבני ברק נפטר מקורונה לאחר שחלה בנגיף בפעם השנייה אולם מנגיף שונה. כך שהנוגדנים לא הועילו • בבדיקות שערך משרד הבריאות במעבדה המרכזית לנגיפים, במסגרתן נבדקו שאריות הנגיפים בגופו, נמצא שבכל אחת מהפעמים תקף אותו נגיף קורונה שונה

תושב בני ברק נדבק בשני נגיפי קורונה שונים ונפטר
אנשי מגן דוד אדום בבית אבות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

תושב בני ברק בן 74 שנפטר לאחר שחלה בקורונה בפעם השנייה - הותקף בכל אחת מהידבקויותיו בנגיף שונה. כך פורסם בחדשות הערב (ראשון) בכאן 11.

לפני שלושה שבועות דווח בכאן 11 על תושב בני ברק המתגורר בבית אבות בעיר שנדבק בקורונה לראשונה בחודש אב האחרון ואף אושפז בבית החולים בילינסון. האיש החלים ותוצאות בדיקותיו הראו בעקביות כי הנגיף אינו נמצא בגופו. שלושה חודשים לאחר מכן, תסמיני קורונה הופיעו שוב בגופו, הוא אובחן כנשא הנגיף ולאחר מכן נפטר.

לאחר פטירתו בדקו במשרד הבריאות אם הוא אכן נדבק פעמיים - מה שמלמד על הדבקה חוזרת בקורונה, או שמא הוא מעולם לא החלים, הנגיף היה רדום אצלו ולא התגלה בבדיקות - אך לא יצא לגמרי, ולאחר מספר חודשים הוא התפרץ בשנית.

בדיקות שערך המשרד במעבדה המרכזית לנגיפים, במסגרתן נבדקו שאריות הנגיפים בגופו ונמצא שבכל אחת מהפעמים תקף אותו נגיף קורונה שונה. המשמעות היא - שאותו אדם אכן נדבק פעמיים, וזה למרות שבמרבית המקרים אנשים שחלו מפתחים נוגדנים שנשארים עמידים לאורך זמן.

במקרה הזה יכול ללמד כי אכן ישנה אפשרות להדבקה חוזרת בקורונה, אך במשרד הבריאות מציינים כי זהו מקרה נדיר.

קורונה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד