י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
45 דקות על הקו

קופות החולים מעדכנות: "הביקוש עולה על ההיצע"

לאור תחילת מבצע 'לתת כתף' ערך הערב שר הבריאות יולי אדלשטיין מפגש מיוחד עם מנכ"לי קופות החולים. על ההמתנה הארוכה במוקדים אמר "אני שמח על הביקוש הגדול ובטוח שנתגבר על התקלות"

קופות החולים מעדכנות: "הביקוש עולה על ההיצע"
חיסונים לקורונה צילום: צלמי פלאש 90

לאור השקת מבצע 'לתת כתף' אמש, עת חוסנו ראש הממשלה ושר הבריאות במנת החיסון הראשונה של חברת 'פייזר' נגד נגיף הקורונה, קיים הערב (ראשון) שר הבריאות יולי אדלשטיין הערכת מצב עם מנכ"לי ארבע קופות החולים בישראל, כדי ללמוד על התנהלות מבצע החיסונים 'לתת כתף'.

במהלך הדיון ציין מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי כי קיימת המלצה לחסן גם נשים בהיריון, נשים אחרי לידה ונשים המבקשות להיכנס להיריון, וכן מדוכאי חיסון ובני ביתם. והוחלט כי באדר טריף ירכז את נושא התיעדופים בחיסונים.

"רק לפני שלושה שבועות איש לא שיער שכבר נתחיל לחסן את אזרחי ישראל", אמר אדלשטיין בדיון, והוסיף "מגיעה מילה טובה לכל קופות החולים. אמרתי כל הזמן שבמבצע גדול כל כך אין ספק שיהיו תקלות פה ושם, ושעל כולם נתגבר. אומרים לי: אני 45 דקות במוקד בלי לקבל מענה. הדבר מלמד על ביקוש גדול מאוד ואני בטוח שנתגבר על כך. בכל מקום אני מזכיר את הקופות לטובה ומציין שאם לא היינו עם המערך של 4 הקופות לא היינו יכולים להצליח במבצע הזה".

מנכ"ל קופת חולים כללית פרופ' אהוד דודסון ציין כי זומנו תורים לכ-90 אלף אזרחים וכי היום כללית חיסנה כ 1,300 מבוטחים. מנכ"ל מכבי רן סער דיבר על כך שבמקבי בוצעו 100,000 זימונים (50,000 זימונים כפולים), וכן חיסנו כ 900 אנשי צוות במרכז החיסונים בהרצליה. מנכ"לית מאוחדת סיגל רוזנברג ציינה שהקופה זימנה 23,000 תורים, ממחר מאוחדת תוכל לחסן 4,000 מבוטחים ביום ומעוד שבוע היא תגיע ליכולת חיסון של 10,000 מבוטחים ביום. מנכ"ל לאומית חיים פרננדס ציין כי הקופה חיסנה מאות עובדים וציין כי פיצולי מגשי החיסונים בשבוע הבא יאפשר יותר נגישות. "אנחנו עם ביקוש שעולה על ההיצע", אמר.

למרות זאת הבטיחו אנשי משרד הבריאות כי לא יהיה מחסור בחיסונים וכי כמויות השינוע יגדלו בהתאם לביקוש. כבר השבוע ייפתחו 60 נקודות, שהן הרבה מעבר למה שתוכנן. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי אמר למנכ"לי הקופות: אם נראה שאנחנו במלאי לוגיסטי מופחת ניתן הערת אזהרה. עד אז - תזמינו ותקבלו.

יולי אדלשטיין קופות חולים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד