י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יומיים לפיזור הכנסת

הסקר שיביא את נתניהו וגנץ לפשרה?

המערכת הפוליטית כולה מביטה בדריכות אל עבר שני ראשי הממשלה, נתניהו ושותפו גנץ החלופי, לדעת האם פנינו לבחירות נוספות או שמא תושג הפשרה. בתוך כך פורסם סקר מיוחד ממנו עולה כי גוש נתניהו נמצא במיעוט מול גוש 'רק לא ביבי'

הסקר שיביא את נתניהו וגנץ לפשרה?
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד צוותי המשא ומתן של מפלגות הליכוד וכחול לבן דנים ביניהם על הסכם פשרה שתאריך במעט את חייה של הממשלה, עד למשבר הבא, שאר החברים במערכת הפוליטית כולל וועדת הבחירות המרכזית עצמה נערכים במרץ לקראת הבחירות הבאות. מכוני הסקרים השונים מלבים אף הם את האווירה ומציגים מידי ערב סקרים, קואליציות קמות ונופלות ובאולפני הטלוויזיה יושבים מותשים עורכי הגרפים ומחשבי האחוזים.

הערב (ראשון) היו אלו חדשות 13 שבחרו לנתח את נתוני הסקר שערך הפרופסור קמיל פוקס לגוש נתניהו מול הגוש להחלפת נתניהו, כשבאופן לא מפתיע החשש של הליכוד מתעצם (מה שעלול לגרום לליכוד לחתום על פשרה עם גנץ גם במחיר יקר) והגוש להחלפת נתניהו מקבל את ההובלה, 64 מול 56.

על פי נתוני הסקר הליכוד עדיין מוביל עם 28 מנדטים, מזנב בהם סער עם 19 מנדטים, יש עתיד מתחזקת מעט ל-16 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת יציבה עם 11 המנדטים, ש"ס יהדות התורה ומר"צ מקבלות 7 מנדטים כל אחת, ליברמן מקבל 6 מנדטים, כחול לבן סוגרת את הרשימה עם 5 מנדטים בלבד.

נתונים אלו משתקפים גם בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו מוביל את הרשימה עם 32%, גדעון סער אחריו עם 15%, נפתלי בנט השלישי עם 12%, יאיר לפיד גם הוא עם 12%, במקום האחרון ראש הממשלה החלופי בני גנץ עם 8% בלבד בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש ממשלת ישראל.

עורכי חדשות 13 בחרו הערב לעקוץ את כלל מפלגות הימין, הושיבו את סער (ואת ליברמן) בגוש אחד עם הערבים, בידלו את בנט מסער כאלטרנטיבה שלטונית כעונש על אי הכרזתו כי לא ישב עם נתניהו, ותלו את 'מוקש' הבחירות באיש אחד ושמו בנימין נתניהו, 'גוש נתניהו' מול 'הגוש להחלפת נתניהו'.

משתתפי הסקר נשאלו עוד, אשר לשני חיסונים שונים נגד קורונה שאושרו לשימוש. האם תסכים להתחסן? 31% השיבו - בטוח שאתחסן, 24% השיבו - אתחסן אבל לא בחודש הקרוב, אותו מנין משיבים - 24%, השיבו "לא אתחסן בתקופה הקרובה". 15% השיבו - לא אתחסן בכלל ואילו 6% השיבו כי אינם יודעים אם יתחסנו.

חדשות 13 סקר בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד