י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ולמה אי אפשר לתבוע

קרויס על פרשת פליישמן: אם המשטרה לא תתנצל, זה לא ייפסק • צפו

קמב"ץ 'העדה החרדית' יואליש קרויס, הזהיר הערב מהישנות של מקרים, כמו זה המזעזע עם חטיפתו וגרירתו של יוסף פליישמן ממיטתו באישון ליל, לטענתו, מעשים אלו מבוצעים כבשגרה כבר עשור, שיטה זו לא תיפסק עד שמפקד התחנה לא ינצל שוב ושוב עד שיימאס לו

קרויס על פרשת פליישמן: אם המשטרה לא תתנצל, זה לא ייפסק • צפו
יואליש קרויס צילום: צילומסך ערוץ 13

המראות המזעזעים מרחוב זכריה בירושלים בשבוע שעבר, שנחשפו לראשונה על ידי כתב 'בחדרי חרדים', אבי גדלוביץ, אינם מרפים, כאשר שוטרי תחנת 'לב הבירה' גררו באישון ליל את יוסף פליישמן ממיטתו כשהוא יחף וזועק בכוחותיו האחרונים 'מה אתם רוצים ממני', לאחר מספר שעות שחררו השוטרים את פליישמן מהתחנה לצינת החורף הירושלמית, המקפיאה גם כשלבושים במלבושים נוחים וחמים, ובטח כשמדובר בהולך יחף ללא מעיל שאינו מתמצא בסביבה ואינו מתקשר.

הערב (ראשון) שוחחנו עם איש מאה שערים, יואליש קרויס, המכיר היטב את פליישמן ועברו. "מעשים אלו מתבצעים כדבר שבשגרה על ידי שוטרי תחנת לב הבירה, והם לא ייפסקו כל עוד לא ייאלץ המפקד להתנצל על כל מעשה שכזה, עד שיימאס לא להתנצל וייפסקו המעשים הנוראיים האלו", אומר קרויס ל'בחדרי חרדים'.

"גם בסיפור הפריצה לבית משפחת הירש, בו הם קרעו את דלת הבית ממקומה, בטעות" הוסיף קרויס לתקוף "התקשרו מהמשטרה למסור שהם טעו בכתובת, ואם ברצונו לקבל את דמי הדלת שנפרצה שיגיש תלונה, כידוע מדובר באדם שאינו מכיר במשטרה, ומשכך הוא לא הולך לתבוע אותם, ואיש אינו נותן על כך את הדין".

צפו בראיון של יואליש קרויס בנושא, הערב אצל אמנון לוי ב'חדשות 13'.

קרויס הוסיף והתעקש "כל היוזמות של העלייה לרגל אל מיטת חוליו של פליישמן, והאמירות של החכי"ם כולל הביקור של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על בדיקה וחקירה הם יפים וחשובים, אך לא מועילים, כשפרשה זו תישכח, הם ימשיכו ויעשו זאת שוב, השוטרים לא הגיעו על דעת עצמם, יש מפקד ששלח אותם, הוא צריך להתנצל".

"עדיף שאותם חכי"ם יציעו הצעת חוק, שבאם דובר המשטרה, או כל גוף שהוא אינו חוזר בו מהודעת דוברות שהתבררה כטעות, שיוכלו לתבוע אותו אישית. הרי בכך שהם עדיין לא התנצלו הם גורמים לעננת חשדות להמשיך ולרחף מעל ראשו של פליישמן" הוסיף קרויס, וציין "למרות שבמקרה של פליישמן אין מי שיתבע, לאור האפוטרופוס החוקי שלו הוא נציג הרווחה שאינו בן המגזר".

לסיכום הבהיר קרויס ל'בחדרי חרדים': "המקומם הוא: טעויות מתרחשות, לא נעים, נורא, אבל אפשר להבין, אם הייתה מתקבלת התנצלות של המפקדים בשטח זה היה מועיל, כל עוד שהתנצלות כזו לא התקבלה, לא הועלנו כלום, ומעשים אלו יימשכו כפי שהם נמשכים כבר עשור".

ממשטרת ישראל נמסר: בעקבות המקרה מינה מפקד המחוז קצין בודק בכיר לבחון את המקרה ולהגיש לו את מסקנות בדיקתו.

יואליש קרויס יוסף פליישמן משטרת ישראל תחנת לב הבירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד