י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"גנץ סמרטוט רב פעמי"

סיכום בין 'הליכוד' ל'כחול לבן'? קרב ציוצים - מי מהם "חי בסרט"

יומיים לפני פיזור הכנסת באופן אוטומטי לבחירות מחודשות, ב'כחול לבן' מעדכנים כי הגיעו לסיכום שההכרעה בעניין התקציב תידחה בשבועיים, אלא שלצורך כך תידרש חקיקת בזק | ברקע ההודעה, הליכוד וכחול לבן בקרב ציוצים | ליברמן: "גנץ סמרטוט רב פעמי - הכיסא לפני הכל"

סיכום בין 'הליכוד' ל'כחול לבן'? קרב ציוצים - מי מהם "חי בסרט"
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

באם לא יעבור תקציב לשנת 2020, הכנסת ה-23 צפויה להתפזר ביום שלישי בחצות, המגעים שהחלו בין הליכוד לכחול לבן בניסיון למצוא פשרה לא התקדמו, ובינתיים מסתמנת דחייה קלה.

על פי הודעת סיעת 'כחול לבן', מחר (שני) תקודם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-31.12.20 ולשנת 2021 עד לתאריך 5.1.21.

לפי הצעת החוק, אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23.3.21.

ב'כחול לבן' מבהירים הערב, "נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו".

"אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק", מאיימים ב'כחול לבן', "נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

הצעת החוק נועדה לאפשר דיאלוג עם הליכוד עד יום שלישי בערב. כאשר הכנסת תפוזר אוטומטית במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות או שלא יצליחו להעביר את הצעת החוק בשלוש קריאות.

מוקדם יותר הערב דווח כי ראשי כחול לבן בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, אמורים היו לקיים פגישה מכריעה בכדי לבחון את הצעת הליכוד, אלא שברגע האחרון הפגישה נדחתה מסיבות שלא פורטו.

כך או כך, למרות הודעת כחול לבן מדובר במשימה לא פשוטה, להעביר חוק בזק בתוך שעות מעטות בשלוש קריאות, כאשר לצד זאת יתכן מרד מתוך 'כחול לבן', כאשר נשמעו קולות המתנגדים לפשרה כלשהי מול בנימין נתניהו, כאלה שמכוונים אך ורק לבחירות ויהיה המחיר אשר יהיה וזאת בשל איבוד האמון באיש ובהבטחותיו.

בליכוד הגיבו להודעת 'כחול לבן' ומסרו: "‏אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל"ממשלה בתוך ממשלה" - הוא חי בסרט".

ב'כחול לבן' לא נשארו חייבים והגיבו: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גנץ - סמרטוט רב פעמי. ככה זה כשהכיסא לפני הכל".

בסיעת 'ימינה' של נפתלי בנט הגיבו להסכם נתניהו-גנץ ומסרו: "מתי נתניהו וגנץ ידאגו לעבודה של אזרחי מדינת ישראל כמו שהם דואגים לעבודה שלהם?".

גם יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ איילת שקד הגיבה וכתבה: "כפי שחזיתי (זה לא היה קשה), התקפלות מפוארת של כחול לבן והעברת תקציב 2020 בלבד. נתניהו וגנץ לוקחים את תקציב המדינה בן ערובה של עסקאות פוליטיות מפוקפקות והופכים את חוקי היסוד לפלסטלינה. לישראל מגיעה מנהיגות חדשה".

מפלגת הליכוד מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד