י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שרדה בנס

חינם אין כסף: חרדית הוטסה במצב קריטי משיקגו לישראל

מלאכי החסד. חרדית אזרחית ישראל הוטסה במצב קשה משיקגו לישראל, לאחר שעברה החייאה ואושפזה במצב קריטי. משפחתה שלא היתה לה היכולת הכספית לממן טיסה, קיבלה את המבצע המורכב חינם אין כסף על ידי ארגוני החסד 'אייר הצלה' ו'כנפי חיים' | בשערי צדק אמרו עם הגעתה כי לולא מהירות הבאתה ארצה היא היתה עלולה למות בדרך

חינם אין כסף: חרדית הוטסה במצב קריטי משיקגו לישראל
הטסה רפואית של חרדית משיקגו לישראל צילום: אייר הצלה

במבצע מורכב הוחזרה אישה חולה לישראל, לאחר התקף אסטמה קשה שחטפה בשיקגו, שהותיר אותה במצב קריטי.

המבצע המורכב כלל מספר טיסות והעברה באמבולנס בארצות הברית עד להטסתה ונחיתתה בישראל. וכל זאת חינם אין כסף.

האישה הזעיקה את מתנדבי ארגון 'שיקגו הצלה' לביתה, בבקשה לקבל סיוע רפואי דחוף במהלך התקף אסטמה, היא התמוטטה לאחר הגעת המתנדבים ואיבדה את הכרתה. הודות למתנדבים חייה ניצלו לאחר פעולות החייאה, אך מצבה הידרדר במהירות והיא חוברה למכשיר הנשמה. כך דווח האתר Yeshiva world news.

מכיוון שהאישה מחזיקה באזרחות ישראל, ביקשה משפחתה להטיס אותה לישראל לטיפול רפואי. היות ולמשפחה לא היתה את היכולת הכספית לממן את הוצאות העברתה לישראל, מאחר ואת כל חסכונותיהם הוציאו על הטיפולים בה בשיקגו, היא פנה ארגון 'שיקגו הצלה' לארגון 'אייר הצלה' בבקשת סיוע.

ללא היסוס, צוות טיסה של 'אייר הצלה' בראשות אלי רו, יחד עם המנהל הרפואי ד"ר אבישי נוימן, שלחו מטוס לשדה התעופה בשיקגו ושם נפגשו עם ארגון הצלה של שיקגו בכדי להתחיל את ההעברה המורכבת שארכה 24 שעות לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהכל בחינם ללא תשלום אף לא דולר אחד. האישה לוותה בטיסות על ידי הרופא דייויד סופר שעקב אחר מצבה הרפואי.

ארגון 'כנפי חיים' שמארגן תרומות של כרטיסים בחינם למטופלים נזקקים, תרם את הכרטיסים לאשה ומלוויה, והיא הוטסה עם מיכל חמצן ובאמצעים רפואיים נחוצים אחרים לאורך כל הטיסה. עם הנחיתה הועברה האישה לבית החולים שערי צדק, שם לאחר אבחון קצר, קבעו הרופאים כי לולא מהירות הבאתה ארצה היא היתה עלולה למות בדרך.

"האישה הייתה במצב קריטי" אמר ד"ר נוימן. "לא יכולנו לעשות הרבה כדי לשפר את מצבה, אך עדיין הצענו לה את השירות הטוב ביותר שיכולנו. זה מה שאייר הצלה עושה".

אישה חרדית טיסה רפואית הטסה רפואית אייר הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד