י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אל מול הקולגות

הרשויות בצפון קוריאה הוציאו להורג דייג שהאזין לתקשורת זרה

דיווח: לאחר הלשנה של אחד מעובדיו הממורמרים: הרשויות בצפון קוריאה הוציאו להורג קברניט של עשרת ספינות דייג שהאזין לתקשורת זרה מהספינה שלו

הרשויות בצפון קוריאה הוציאו להורג דייג שהאזין לתקשורת זרה
אילוסטרציה צילום: Unsplash

מנהל ובעלים של עשרות סירות דייג הוצא להורג בצפון קוריאה מול 100 קברניטי סירות ומנהלי דייג אחרים לאחר שהאזין בחשאי לשידורי תקשורת זרה.

על פי הדיווח באתר Radio Free Asia, האיש שבבעלותו עשרות ספינות דייג, האזין לכלי תקשורת אסורים בעודו בים, כך אמרו גורמים במדינה ל-RFA.

קפטן סירת הדייג איש צבא בעברו, היה רגיל להאזין לשידורים מחו"ל בעת שהותו בצבא מתוקף תפקידו, הוא הודה כי האזין לאמצעי התקשורת RFA במימון ממשלת ארה"ב במשך יותר מ-15 שנה, עד לאחר שאחד מעובדיו הסגיר אותו, האיש התגורר בעיר הנמל צ'ונגג'ין שבצפון מזרח המדינה.

צפון קוריאה עושה מאמצים יוצאי דופן בכדי למנוע מאוכלוסייתה גישה למידע חיצוני, הכוללים עונש מוות למפרים את ההוראות, אך הים הפתוח מאפשר לדייגים ולספינות סוחרים את ההזדמנות לשמוע שידורים אסורים.

הקפטן היה דג דגים לממשלתו של קים ג'ונג און, שהורה לדייגים בצפון קוריאה להגדיל את הדייג על רקע המחסור במזון ולגייס מזומנים לנוכח הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה עקב תוכנית הגרעין שלה.

"באמצע חודש אוקטובר הוצא קברניט של סירת דייגים להורג על ידי כיתת יורים באשמת האזנה לרדיו אסיה החופשית באופן קבוע לאורך תקופה ארוכה", כך צוטט פקיד ממשלתי בתחנת הרדיו.

"אנו יודעים כי שם הקפטן היה צ'וי והוא היה בשנות ה-40 לחייו. הוא עבד מתוך בסיס דייגים המזוהה עם לשכת המפלגה המרכזית", אמר המקור. "צ'וי היה הבעלים של צי של למעלה מ-50 ספינות. במהלך החקירה הודה צ'וי שהאזין לשידורי RFA מגיל 24, אז שירת בצבא כמפעיל רדיו" הוסיף המקור.

"לאחר שסיים את השירות הצבאי, המשיך להקשיב לרדיו האסור, האזנה ל-RFA גרמה לו ככל הנראה זיכרונות נעימים מימיו בצבא. נראה גם שהוא היה באשליה שמכיוון שהיה חלק מבסיס הדייג של המפלגה, הוא יהיה חסין מפני אישומים פליליים, ונראה שזה מה שהביא לתוצאות הקשות עבורו", אמר המקור.

"במהלך החקירה הוא סיפר שכשהוא יצא לדוג בים, הוא שינה את התדר והאזין ברציפות לשידורי חוץ", אמר מקור נוסף. המקור אמר כי "עם כוחו ההולך וגדל של צ'וי כבעלי צי ספינות, הוא התנהל ביד רמה כלפי צוותו, אחד הדייגים ביקש לנקום על התנהגותו היהירה והלא מכבדת של צ'וי ולכן דיווח עליו למחלקת הביטחון", אמר.

הוצאה להורג צפון קוריאה תקשורת זרה דייג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד