י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חושבים קדימה"

חדש ב'קול חי': התכנית שתיקח את הרעיון החדשני שלכם צעד אחד קדימה

כמה פעמים עלו לכם רעיונות מבריקים שאפשר לעשות מהם מיליונים? • כמה פעמים שאלתם את עצמכם איך מוצאים סטארט־אפ עם פוטנציאל ענק בתחילת דרכו, כשאפשר "להיכנס" אליו בהשקעה קטנה? • 'חושבים קדימה', תכנית החדשנות של קבוצת בסדנו ורדיו קול חי היא התוכנית שלכם

חדש ב'קול חי': התכנית שתיקח את הרעיון החדשני שלכם צעד אחד קדימה
פטנט חדשני צילום: פיקסביי

מכירים את זה שצץ לכם רעיון "אדיר" שאפשר לעשות ממנו הרבה מאוד כסף, רעיון כזה מדהים שיכול לעשות לאנשים את החיים קלים, רעיון של "איך לא חשבו על זה קודם?", רעיון שאם רק היה לכם זמן וכסף, ואומץ, וכלים, וחברים שעוזרים, היה קורם עור וגידים.

למה שלא תנסו לממש אותו?
למרות כל הפיתוחים הטכנולוגיים שסביבנו, בכל יום נולדים אלפי פטנטים חדשים. רק להמחשה, במכשיר הטלפון שאתם מחזיקים ביד שוכנים זה לצד זה מאות פטנטים שונים אם לא יותר. לא כל הפטנטים הפכו את ממציאיהם למיליונרים. חלקם הפכו אותם למיליארדרים.

פטנט לא חייב להיות פיתוח טכנולוגי. קחו את הרעיון להגדיל את פיית בקבוק השתייה... רעיון שהכניס הון תועפות ליצרני השתייה המתוקה ומי יודע כמה הרוויחו ממנו יצרני התרופות נגד סוכרת.
פטנט יכול להיות כל דבר שיכול להביא תועלת לאנושות או לחלק ממנה, ובמילים אחרות, כל מה שיכול לעזור לכם לחתן את הילדים בזמן שאתם חושבים על רעיונות חדשים.
אבל איך בודקים אם הרעיון בר ביצוע?

כמעט בכל אחד מסתתר ממציא דגול. אבל עם המצאות לא קונים במכולת. חייבים להפוך אותן למוצר/שרות שאנשים ישלמו עבורו. איך תבדקו אם הרעיון שלכם ניתן למימוש ואם מישהו יסכים לשלם עליו?
אז זהו. שבדרך כלל מדובר בחלק המתיש ביותר והמייאש ביותר עבור ממציאים רבים. כאן חייבים להתייעץ עם אנשי מקצוע שכבר ראו פטנט אחד או שניים, פגשו יזם אחד או מאה ונתקלו בפטנטים שעשו את דרכם לעולם האמיתי. הם אלה שיכולים להוציא לכם את האוויר מהמפרשים (ולחסוך לכם הרבה עגמת נפש), או לנשוב בהם רוח ערה ויציבה (ולהעניק לכם ביטחון ודחיפה קדימה).

ונניח שהרעיון אפשרי, מהיכן אשיג את המימון הדרוש?
נכון. רעיון כשלעצמו לא יניב הכנסות בטרם יביא עמו הרבה הוצאות. בדיקה מקצועית, תכנון, רישום פטנט, מחקר ופיתוח, יצירת אב־טיפוס, בדיקות ומבחנים, בדיקת שוק, יצירת שוק, חינוך שוק, ייצור, שיווק, תחזוקה ושיפור. הדרך לכסף הגדול יכולה להיות ארוכה.
לכאן נכנסים בדרך כלל משקיעים (מלאכים בשפת ההייטק). הם מזהים את הפוטנציאל ומוכנים לקחת חלק גדול או קטן מהסיכון המוטל על כתפיו של היזם, הממציא. הם כמובן מקבלים תמורה גדולה יותר ככל שהסיכון שהם נוטלים גדול יותר.

למה אתם מספרים לי את כל זה?
כי יש לנו רעיון... הרעיון שלנו הוא הפיתרון שלך!
רדיו 'קול חי' וקבוצת 'בסדנו' השיקו באחרונה תוכנית ייעודית עבורך. התוכנית שנקראת 'חושבים קדימה' משמשת בית עבור ממציאים ומשקיעים מהציבור החרדי אבל לא רק להם. גם למאזינים שיכולים לזכות מידי שבוע ב־10,000 שקלים...

עבור בעלי הרעיונות מדובר בהזדמנות של ממש. צוות של אנשי מקצוע בעלי ניסיון מעשי רב ביזמות וחדשנות יבחר וידרג את הרעיונות השונים לפי סדר ההיתכנות הכלכלית, המורכבות הטכנית, סיכויי ההצלחה ו"הגאונות" שמאחורי הרעיון. כל אחד יכול להציע כל רעיון שעולה בדעתו ובלבד שיש בו משום מענה לצורך קיים, או יצירת צורך שאינו קיים עדיין.

'חושבים קדימה' נועדה מצד אחד לתת הזדמנות לאנשי ההמצאות ולאתר את הרעיונות שיכולים להבשיל לכדי מוצר או שירות מבוקש. מצד שני, לתת למשקיעים הזדמנויות השקעה חדשות ורעננות שנבדקו על־ידי אנשי מקצוע והתברר שיש בהן סיכוי לרווח גדול.

יש לכם רעיון, מחפשים רעיון להשקעה, ובכלל, רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים ונציג יצור עמכם קשר>>

בסדנו פטנט מקורי חדשנות טכנולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד