י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסר של גאולה

אגרת ממרוקו: "כל מה שקורה בעולם, זו הכנה לביאת המשיח"

באגרת ששיגר, ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, לתלמידיו, הוא התייחס לתקופה המורכבת בה אנו נמצאים ולקהילת 'שובה ישראל' • וגם: מעלת קריאת ספר דברים ולבישת השק • האגרת המלאה

אגרת ממרוקו: "כל מה שקורה בעולם, זו הכנה לביאת המשיח"
הרב פינטו צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שיגר אמש (ראשון) אגרת מפורטת לתלמידיו שבה הוא התייחס למצב הנוכחי בעולם, ולדרך הרוחנית הייחודית של ישיבת 'שובה ישראל', הפזורה עם עשרות סניפים בכל העולם. האדמו"ר נגע באגרת גם בקריאת ספר דברים שסחפה אחריה רבבות וללבישת השק היומית - כפי שנהגו אבותינו בשעת צרה.

בראשית דבריו, פתח האדמו"ר וכתב: "הקב"ה זיכה אותנו בדור היתום שאנו נמצאים, לאור הגדול של קיבוץ חברים בקהילת קודש 'שובה ישראל' אשר מאירה לארץ ולדרים בה מחיל אל חיל. וכל מי שחי ומקפיד על ההלכות והמנהגים של אבותינו ורבותינו הקדושים, מוגן ומחוסן מן השמים ברוחניות ובגשמיות".

"והקב"ה מגלגל זכויות על ידי זכאים וכל האור הגדול של הלימוד היומי, משפיע שפע גדול בכל העולמות. וספר דברים 'ואת עלית על כולנה' - הכח לפתוח שערי שמים ולעורר מדת הרחמים גדול ביותר הוא".

"אנחנו בדור של משיח"

"אנחנו לא יודעים כל רגע איזה ניסים ונפלאות נעשים איתנו ועם הכלל, בכח התורה ועבודת השם שרבבות מעם ישראל הולכים בדרך הקדושה של 'שובה ישראל'. שנים רבות העולם לא ראה מה שקורה בדור הזה ובימים האלו, ומחויבים אנו לדעת ידיעה ברורה, שאנו בדור של משיח וכל מה שקורה בעולם, זה סימנים וניקוי הנפש להכנה לביאת המשיח".

הרב פינטו התייחס למעלת לבישת שק בכל יום וכתב כי "ולכן קיבלנו על עצמנו לחזק עניין השק שמציל מייסורים ומשעות קשות הנמצאות בעולם וממששות ומתקרבות לעולם, ולחסום את הכח הקשה של 'מצפון תפתח הרעה' ומכינים אנו את נפשנו בלימוד הפסוקים של פרה אדומה, שבה יטהר הקב"ה את טומאת עם ישראל להיות כלי קיבול לקבל את האור הגדול ולהיות מהזוכים לקבל פני משיח צדקינו". 

"ידוע אשר לימדו אותנו רבותינו הקדושים זצוק"ל שתחיית המתים תתחלק לשניים. בתחילה יקומו לתחיית המתים האבות הקדושים והצדיקים והקדושים, אשר מתו על קידוש השם ואחרי כן כלל עם ישראל", כתב האדמו"ר והוסיף, "וצריך לדעת ידיעה ברורה שכל מי שיהיה שותף לזירוז הגאולה, יזכה לקום בתחיית המתים הראשונה. ולכן המלחמה שלנו בדור היתום הזה להילחם להישאר עם אמונה תמימה, ולא לתת ליצר הרע להיכנס במחשבות ובדעות פגומות, ולהרבות כבוד שמיים".

"זו מלחמה רוחנית בן האור והחושך. ולהיזהר כי בתוך האור, החושך נמצא. וכמה שמחזקים ומאירים את העולם באור חדש, דוחקים את הרע ומטהרים את העולם מכל הזיהום הקשה המופץ בעולם".

"להשתדל ללמוד בקול"

"ולכן כל לימוד שאדם לומד, ישתדל ללמוד בקול. וידע האדם שלכל פסוק ופסוק יש כח אחר, לטהר סוג אחר של זיהום שהעולם מזוהם בו. וככל שהגאולה מתקרבת, 'יגער בך השטן' השטן נלחם בכוחות יותר חזקים ועלינו לא לעצור רגע אחד".

האדמו"ר הוסיף באגרת: "'ואתם הדבקים בה׳ אלוקיכם חיים כולכם היום' - החיות שלנו היא התורה והמצוות ורגע אחד שמרפים ח"ו, הרע נכנס למקום הפנוי. ולכן לא לתת ליצר הרע, רגע אחד של בטלה. עוד נשמה של יהודי ועוד נשמה, עוד תורה ועוד פסוק ועוד מצווה ונראה את העולם כחציו חייב וחציו זכאי. עשה מצווה אחת, הכריע את הכף. ח"ו עשה עבירה אחת, הכריע את הכף".

"ונראה את החיים בצורה שהם לא דבר מובן מאליו שיהיה מחר, כי אין אנו יודעים מה יילד יום. וכל מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה. בהכנעת הלב ובשבירת המידות הרעות. ואדם יודע צרת ליבו איפה הנקודות של החולשה שלו, ומה שיודע ומרגיש שהם נקודות החולשה, ידע שזה התיקון שלו בעולם ועל זה בא לעולם להשלים את החסר. וכל גלגול שבא האדם לעולם, הוא להשלים את החסר ולתקן עולם במלכות שדי".

אדם פוחד ממחלה, והקב"ה שומר את הדמעה"

"האדם דואג וחושש מדבר, אבל החשש הוא בכלל ממקום אחר, והתפילות ושיברון הלב עולים לפני הקב"ה ומושיעים בדברים אחרים, ששם באמת הסכנה ושם באמת הצרה. אדם פוחד ממחלה או מגפה, ומתפלל ודואג ומתחזק והקב"ה לוקח את הדמעה והתפילה ושומר אותה להינצל מפיגוע או מלחמה".

"צריכים לחזק בנפשנו ולדעת, ששנים רבות לא היה עת פקידה כהימים האלו. מלאכי אומות העולם מתחילים מחלוקת בינם לבין עצמם, וגוררים את האומות שהם האחראים עליהם למלחמות בעולם הזה. וכל המהות של החלוקה של שבעים המלאכים של אומות העולם, שנחלקו אחרי דור ההפלגה, עוברים זעזוע ושינוי גדול וזעזוע זה משפיע על העולם".

"יש קונה עולמו בשעה אחת"

"העולם נהיה חסר ערך בעניני הפרנסה ובכל ענין וענין, וזה הזמן להגדיל את מלכות שמים. 'עת לעשות לה'', וחייבים להתפזר ולהגדיל מלכות שמיים בעולם וכל רגע שמפסידים, הוא רגע שלא יחזור. ויש קונה עולמו בשעה אחת".

"ומבקשים אנו מכל בני הקהילה הקדושה, למסור נפש בימים אלו על התורה ועל העבודה, ולהרבות כבוד שמים ולחזק את הדרך של ״שובה ישראל״ כי בה ישכון אור והיא מסילה סלולה, למקומות הגבוהים בשמים".

 

הרב פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!