י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בביקור בפורטוגל

אשכנזי לשר החוץ הפורטוגלי: "יש לנו אינטרס משותף מול איראן"

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום עם מקבילו הפורטוגלי | השניים שוחחו על התחמשותה המואצת של איראן ועל כניסתה של פורטוגל לשמש כנשיאת האיחוד האירופי

אשכנזי לשר החוץ הפורטוגלי: "יש לנו אינטרס משותף מול איראן"
גבי אשכנזי בפגישה עם שר החוץ הפורטוגלי צילום: חורחה נובומינסקי

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום בפורטוגל עם סנטוס סילבה, שר החוץ של פורטוגל ואמר כי: "המעבר משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה הביא לכך ששורה של מדינות אירופאיות שינו את דפוסי ההצבעה שלהם בעצרת האו"ם. אני קורא לממשלת פורטוגל להצטרף לגל זה".

השר אשכנזי אמר במהלך הפגישה כי: "השינויים במזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם הביאו ליצירת שני צירים עיקריים: ציר המדינות שבחר בדרך השלום וציר המדינות, בהובלתה של איראן ושלוחותיה, שבוחר בדרך החרב והמלחמה".

עוד אמר אשכנזי, "יש לנו אינטרס גלובלי משותף, להתמודד יחד מול האיום האיראני ולמנוע קידום תוכנית להשגת נשק גרעיני שתערער את ביטחון האזור כולו ותקבע טון אגרסיבי שישנה את האיזון במזרח התיכון לבלי היכר".

"2020 איננה 2015, לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ואסור לחזור להסכם הגרעין עם איראן, במתכונתו הנוכחית. על אירופה להציב דרישות ברורות בפני איראן העולות בקנה אחד עם המציאות. הדבר נדרש ליצירת עתיד בטוח יותר".

גבי אשכנזי בפגישה עם שר החוץ הפורטוגלי\\צילום: חורחה נובומינסקי

במהלך הפגישה סקר שר החוץ אשכנזי בפניי עמיתו את המצב במזה"ת לאחר הסכמי הנורמליזציה והסכמי אברהם והדרישה הישראלית להוציא את החיזבאללה מחוץ לחוק ולהכיר בארגון על כל זרועותיו כארגון טרור"

השניים שוחחו עוד על תפקידה של פורטוגל באיחוד האירופי, לקראת כניסתה לתפקיד נשיאת האיחוד האירופי בתחילת 2021.

השר אשכנזי ביקש כי פורטוגל תפעל לכינוס מועצת האסוציאציה עם ישראל ללא התניות ואמר: "אנו מזהים צורך אמיתי באימוץ גישה חדשה ומודל אחר לשותפות שבין ישראל לגופי האיחוד ובטוחים כי פורטוגל, בתפקידה כנשיאת האיחוד, תפעל לעשות כן".

פורטוגל גבי אשכנזי איראן איחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד