י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הח"כים בבידוד

האם יימצא הרוב הדרוש לדחיית הבחירות • חילוקי דעות ב'ימינה'

ועדת הכנסת דנה בשעות אלה בתיקון חוק יסוד לדחיית מועד התקציב, זאת בכדי להאריך את הזמן ולאפשר ניסיונות פשרה נוספים שימנעו את היציאה לבחירות | היעדרותם של חברי כנסת שונים שנדבקו בנגיף עלולה להשפיע על ההצבעה | ב'כחול לבן' מסוכסכים וב'ימינה' חלוקים

האם יימצא הרוב הדרוש לדחיית הבחירות • חילוקי דעות ב'ימינה'
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשעה זו מתכנסת ועדת הכנסת לדון בתיקון חוק היסוד לדחיית מועד התקציב במטרה למנוע את הבחירות בעוד יומיים, על ידי הארכת מועד התקציב לעוד שבועיים עד אז ימשיכו הניסיונות למצוא פשרה בין הליכוד לכחול לבן.

אלא שבעקבות הידבקותה של חבר הכנסת הילה שי וזאן נדרשו מרבית מחברי הכנסת של כחול לבן להיכנס לבידוד ולא יוכלו להשתתף בחלק מההצבעות, מה שמעלה חשש כי לא יושג הרוב הדרוש להעברת החוק.

כך, הדיון הבוקר (שני) נדחה עד שהובהר האם יו"ר ועדת חוקה חה"כ איתן גינזבורג ייאלץ להיכנס לבידוד, בסופו של דבר הוא נאלץ לשוב לביתו לבידוד ואת מקומו תפס חבר הכנסת יצחק פינדרוס שמנהל לעת עתה את הדיון.

מרבית חברי הכנסת מכחול לבן נאלצו להיכנס לבידוד, כאשר אלה שיכולים להצביע ולא בטוח אם נכנסים לבידוד מסרבים לתמוך בדחייה, מדובר בחברי הכנסת מיקי חיימוביץ׳, רם שפע ואסף זמיר שמתנגדים להתפשר עם הליכוד ומאיימים בהתפצלות מפלגת כחול לבן.

מי שהיה נראה כי יציל את המצב הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שאמר הבוקר בדיון בוועדה כי "סיעת ימינה תשקול להצביע בעד הצעת דחיית אישור התקציב עקב המצב הכלכלי הקשה", כשהוא מצטט את דברי החשב הכללי מוקדם יותר שהתריע מהאפשרות כי לא יעבור תקציב לשנת 2020 ולשנת 2021.

בעקבות דבריו של סמוטריץ׳, בסיעת 'ימינה' הרשמית מיהרו לשגר הודעה בה הבהירו כי "סיעת ימינה תצביע נגד כל דחייה מכל סוג. הממשלה הגרועה הזו חייבת ללכת הביתה מיד, ורק הנהגה חדשה תוכל לתקן את ישראל".

"ללא קשר", ציינו, "מכיוון שהמשחקים הפוליטיים של נתניהו וגנץ, יביאו לעצירת פעילות הממשלה ב 1 לינואר, אנחנו קוראים לממשלה הרעה הזו, רגע לפני פיזורה, להעביר את התיקון לחוק יסוד משק המדינה בהכנת משרד האוצר ולאפשר להעביר כספים לכלל משרדי הממשלה על מנת שהמדינה לא תשותק בחודשים הגורליים שלפנינו".

מפלגת ימינה מפלגת כחול לבן בחירות תקציב המדינה יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד