י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"המדינה עשתה לנו אמבוש"

גייסו 30,000 ש"ח: השבים מבריטניה עותרים לבג"ץ נגד הבידוד הכפוי

הבהלה בישראל מהדיווחים אודות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, הובילה אמש לצעד מרחיק לכת כששבים לארץ מבריטניה נאלצו להיכנס בכפייה לבידוד במלונית קורונה. הנוסעים הזועמים שחשים חוסר אונים מול המערכת, גייסו אלפי שקלים במטרה לעתור לבג"ץ נגד הבידוד הכפוי

גייסו 30,000 ש"ח: השבים מבריטניה עותרים לבג"ץ נגד הבידוד הכפוי
מלונית הקורונה בדן פנורמה צילום: Gili Yaari /Flash90

למרות מבצע החיסונים הגדול שיצא לדרך, בכל רחבי העולם עוקבים בדאגה אחרי הדיווחים אודות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה. מוקד ההתפרצות של המוטציה זוהה בתחילה בבריטניה, שאף הטילה הגבלות מהירות על אזורי ההתפרצות - כולל לונדון הבירה.

גם כאן בישראל עקבו רשויות הבריאות בדאגה אחר התפתחות המוטציה והוחלט אמש להכניס את החוזרים מבריטניה לבידוד כפוי מיד עם נחיתתם בארץ. ואכן נוסעים ששבו אתמול מלונדון נשלחו תחת איום בקנס של 5000 ₪ למלון דן פנורמה בירושלים שהוסב (שוב) במהירות למלונית עבור החוזרים מלונדון.

מודעה במלון דן פנורמה

הבוקר (שני) החלו המבודדים להתארגן ולעתור לבג"ץ נגד מה שהם מכנים התנהלות כוחנית שהופעלה נגדם. את הסכום הנדרש עבור העתיקה חילקו הנוסעים ביניהם ויחד הגיעו לסכום של 30 אלף ש"ח, וכל המאמץ, על מנת להניע את תהליך השחרור מהבידוד השרירותי שנכפה עליהם.

עתירתם של המבודדים בכפייה הוגשה ע"י עו"ד אורי כהנא ממשרד כבירי נבו קידר בלום ושות'.

ג' אחד המבודדים תקף הבוקר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הוליכו אותנו שולל, המדינה עשתה לנו אמבוש, כשעלינו על המטוס בלונדון לא אמרו לנו כלום על בידוד כפוי בארץ, רק כשהמטוס נחת הובהר לנו שיש לנו 2 אופציות, או להתפנות למלון, ואם נסרב לכך, עדיין נתפנה למלון בתוספת קנס של לא פחות מ-5000 ₪, או לחזור ללונדון מכספינו הפרטי", עוד הוסיף ג', "ישנם דוברי אנגלית בקרב נוסעי הטיסה שאין להם אל מי לפנות, אישה מבוגרת ישבה ובכתה בשדה התעופה מהלחץ והחרדה".

"המקומם הוא" הוסיף הנוסע לתקוף, "שהובטח לנו על המטוס שכשנגיע לטרמינל יהיה לנו עם מי לדבר, ירדנו מהמטוס, הובטח לנו שכשנגיע למלון יהיה לנו עם מי לדבר, הגענו למלון, מצאנו נציגים של פיקוד העורף שלא ידעו לתת מענה מעבר לתגובה: אנחנו פועלים על פי ההנחיות של משרד הבריאות דברו איתם".

בנוסף טוענים המבודדים כי הם נאלצים להזמין לעצמם אוכל מהחנויות באזור לאור כך שפיקוד העורף לא התארגן כראוי להגעת המבודדים. לדוגמא הם מציינים כי ארוחת הבוקר היום ניתנה רק לקראת השעה 12 וכללה לחמנייה גביע קוטג' קטן וקלמנטינה שראתה ימים יפים יותר.

לטענתם נציגי פיקוד העורף לא התייחסו לעובדה שלפחות חלק מהשבים בטיסה יש ברשותם מקום בטוח להעברת הבידוד בצורה ראויה, והם אינם נדרשים לבידוד הכפוי במלון שאינו מצליח לספק להם את הצרכים הבסיסיים.

עורך הדין אורי כהנא אליו פנו המבודדים לייעוץ אמר ל'בחדרי חרדים', כי מבדיקה ראשונית ישנה היתכנות לעתירה שתשחרר אותם מהבידוד הכפוי לבידוד הביתי.

בתוך כך הבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט, כי "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים, מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות, וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאד".

מפיקוד העורף נמסר בתגובה כי הם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות, והטענות על ארוחת הבוקר ייבדקו.

תגובת דובר צה"ל: "צוות המלון יחד עם צוות פיקוד העורף עושים כל שביכולתם על מנת לסייע ולהנעים את שהותם של המבודדים במלון.

היום ואתמול סופק מזון לכלל השוהים במלון. כמו כן, במידת הצורך המלון מתגבר בארוחות ובמזון לבקשת השוהים.

כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב ע"י צוות המלון, גם במקרה זה."

בידוד דן פנורמה פיקוד העורף בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד