י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא פעל כמצופה

הודח מתפקידו הלוחם שהותקף בבקבוק תבערה

בעקבות תחקיר שנערך בצה"ל אחרי התקרית בה לוחם צה"ל הותקף בבקבוק תבערה על ידי מחבל אך נמנע מלהשיב אש, בצה"ל החליטו לעת עתה להשעות את החייל מתפקיד לחימה

הודח מתפקידו הלוחם שהותקף בבקבוק תבערה
בקבוקי תבערה לעבר ג'יפים של צה"ל צילום: באדיבות המצלם

אתמול (ראשון), התקיים תחקור ראשוני של אירוע זריקת בקבוק תבערה על עמדה צבאית שהתרחש בשבת האחרונה במרחב החטיבה המרחבית "שומרון".

מתחקור האירוע עולה, כי בשעות אחר הצהריים זיהה לוחם צה"ל שאבטח עמדת כניסה אחורית ביישוב קדומים התנהלות חשודה, במהלכה אדם יצא מרכבו והתקדם לעבר תחנת האוטובוס תוך שהוא בוחן את עמדת השמירה.

"לאור התנהלות החשוד, החליט הלוחם לרדת מהעמדה ולקרוא לחשוד להגיע לבידוק", מסר דובר צה"ל. בתגובה לקריאות הלוחם, החשוד יצא מרכבו והתקרב במהירות אל עבר הלוחם בצעקות.

על פי דובר צה"ל, הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות לעצירה ודריכת הנשק. הלוחם זיהה התנהלות חשודה אך לא זיהה אמצעי מחשיד. האירוע הסתיים בזריקת בקבוק תבערה על ידי החשוד לעבר הלוחם ובריחתו, ללא פתיחה באש של הלוחם.

"על אף הסיטואציה המורכבת, מצופה היה כי הלוחם ישלים נוהל מעצר חשוד ויגיב עד לכדי נטרול המחבל כפי שקובעות הוראות הפתיחה באש", נמסר

לאחר תחקור האירוע, החליט מפקד סיירת גולני כי החייל יודח מתפקידו כלוחם. עם זאת, לנוכח מורכבות המקרה תבחן בעוד מספר חודשים חזרתו ללחימה.

צה"ל בקבוק תבערה תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד