י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשפחה על סף קריסה

מאסונות הקורונה: סיפורם המצמרר של ששת היתומים והאלמנה הטרייה

את האבל במשפחת פינקלשטיין אפשר למשש בידים. אבל כבד, עד דיכדוכה של נפש • האבא שהקדיש את כל חייו למשפחתו הסתלק בחטף, משאיר את רעייתו האלמנה להתמודד עם כל הקשיים, עם העול הכלכלי, עם היתומים, וגם להביט למציאות הקשה בעיניים, להביט ולהתמודד

מאסונות הקורונה: סיפורם המצמרר של ששת היתומים והאלמנה הטרייה
ילד עצוב צילום: פיקסביי

פחות מחודשיים עברו מאז היום המר והנמהר, מהיום הקשה והכואב ביותר בחייהם של משפחת פינקלשטיין, אבל הזמן שעבר מאז נדמה כנצח, פשוט כך, כל יום שעובר גורר איתו עוד יום של קושי, עוד יום של כאב, עוד יום של צער ויגון, עוד יום שלא ניתן כבר להתמודד עם החיסרון הכבד הזה.

אל תעמדו מנגד, עזרו לאלמנה והיתומים האומללים>>>

היה זה רק לפני מספר שבועות, אבי המשפחה ואיש של חסד בנשמתו הרב החסיד רבי ברוך משה פינקלשטיין ז''ל נפטר בפתע פתאום. ללא הודעה מוקדמת. סיבוכי נגיף הקורונה הכריעו אותו. הכריעו את גופו שהיה מסור לנזקקים רבים, וכך ברגע אחד הוא הסתלק לשמי מעלה, לעולם שכולו טוב, אבל כאן בארץ החיים הותיר משפחה שבורה וכאובה.

ומאז, החיים השתנו לגמרי, מקצה לקצה, המשפחה ממאנת לעכל, ממאנת להאמין שאבא היקר איננו, הרי רק לפני רגע הוא היה כאן, במלוא הדרו, מחזיק את הבית, מחזיק את המשפחה, נוסע למירון, למקום מנוחתו של התנא האלוקי רשב''י זיע''א ועוזר לבאים למקום, מסייע, ועושה מעשי חסד לרוב, רק לפני רגע זה היה.

רק לפני רגע הוא עמד כאן, בשיא כוחותיו, בן חמישים ואחד בלבד, אבל אז ברגע אחד הקורונה הכריעה אותו. בתום מאבק קצר הוא השיב את נשמתו ליוצרה מותיר אחריו את רעייתו האלמנה שתחי' ושורה של יתומים המבכים מרה את לכתו בטרם עת של האב האהוב. פשוט טרגדיה ואסון, אין מילה אחרת לתאר את הקושי והכאב, את הצער והיגון, פשוט אין.

אל תעמדו מנגד, עזרו לאלמנה והיתומים האומללים>>>

שישה יתומים השאיר המנוח, שישה ילדים שלא יראו את אבא יותר, שישה יתומים שלא יודעים את נפשם, תחשבו עליהם רגע, על הדבר הקשה הזה, על המציאות העגומה הזו איתה הם צריכים להתמודד, תחשבו על הקושי שלהם, על זה שהם לא יראו את אבא, שלא יזכו ללמוד עם אבא, שלא יזכו למילה חמה מאבא, פשוט אין להם אבא, כי אבא היקר היה ואיננו.

המשפחה עומדת על סף התפרקות, האבא שהיה בריח התיכון במשפחה נטל את כל העול הכלכלי על כתפיו, אבל עכשיו כשהוא לא שם, המשפחה קורסת, פשוט כך, הם חייבים אותנו כעת להיות לצידם, לסייע ולעזור, האלמנה בוכה בדמעות שליש מתחננת לעזרה, היתומים זועקים אך הם, ולנו לא נותר אלא לקום ולעשות מעשה, לקום ולסייע, כעת, פן יהיה מאוחר.

אל תעמדו מנגד, עזרו לאלמנה והיתומים האומללים>>>

ילדים יתומים טרגדיה קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!