י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התחזה לסוכן רוסי

אלכסיי נבלני שוחח עם מרעילו בטלפון וחשף את דרך הפעולה

אלכסיי נבלני התקשר לחבר בחוליית החיסול שעל פי החשד ניסתה להרעיל אותו, ותחת שם בדוי הזדהה כבכיר בקרמלין. הוא שוחח עמו במשך 45 דקות. המתנקש חשף במהלך השיחה בין היתר כיצד הסתיר את הרעל

אלכסיי נבלני שוחח עם מרעילו בטלפון וחשף את דרך הפעולה
אלכסיי נבלני צילום: באדיבות המצלם

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני חשף בדרך עורמה כיצד הורעל. נבלני שוחח עם המרעיל עצמו - אחד מחברי החוליה שנשלחה לחסלו - שחשב שהאיש מעבר הקו הוא מהשירות החשאי של רוסיה.

הסוכן המרעיל קונסטנטין קודריאבצ'ב דיבר גם על שאר חבריו המעורבים בהרעלה שהתרחשה בעיר טומסק בסיביר. הוא חשף בין היתר כי הוא נשלח לנקות את המקום לאחר ניסיון ההרעלה. אך הסוכן כאמור לא שוחח עם גורם במועצה לביטחון לאומי ברוסיה כפי שחשב, אלא נבלני עצמו, שכמעט מת לאחר שהורעל באוגוסט.

נבלני  שהורעל על פי החשד בהוראת הממשל הרוסי בעקבות הביקורת שמטיח כלפי הנשיא פוטין, עדיין מתאושש במקום סודי בגרמניה. כזכור בחודש אוגוסט נבלני חלה לפתע בטיסה הביתה למוסקבה והטייס המשיך לאומסק, שם הוא קיבל טיפול חירום מציל חיים.

נבלני בריאיון ל CNN

אילו המטוס היה טס למוסקבה, כמעט בוודאות נבלני היה מת, בגלל מרחק הטיסה.

הסוכן סטניסלב מקשקוב, נתן את ההוראה להרעיל את נבלני. מקשקוב הוא מדען שזוהה כפקיד האחראי על צוות הרעלים, השייך לשרות החשאי ה-FSB בפאתי מוסקבה. בעבר עבד כקולונל במכון מחקר סובייטי ומאוחר יותר בנושא נשק כימי.

נבלני אמר ל-CNN ביום שני כי הוא לא מאמין שהגילויים החדשים יובילו לחקירה ברוסיה. "זה נהיה כל כך ברור שפוטין באופן אישי עמד מאחורי זה".

החשודים בניסיון החיסול

הוא הוסיף כי הוא המום מהשיחה עם עם הסוכן, "נדהמתי כמובן ולא האמנתי," אמר. "בגלל המזל שלי והדרך שבה הוא אמר בצורה כה שגרתית משפטים כמו 'העבודה נעשתה טוב'. ברור שהוא לא רואה את עצמו חבר בצוות התנקשות, אלא רק עובד רגיל".

אלכסיי נבלני רוסיה הרעלה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד