י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הורדת אחוז החסימה

עימות בסיעה: ליצמן זעם ונטש - "עמדת הסיעה לא משנה"

מחלוקת בישיבת הסיעה של יהדות התורה סביב החוק של אייכלר להורדת אחוז החסימה. ליצמן זעם שאייכלר ניצל את חסרונו כשקיבל החלטה שהסיעה תתמוך בהצעת החוק. ליצמן נטש את ישיבת הסיעה בזעם וח"כ טסלר התעמת עם אייכלר ודרש הסברים

עימות בסיעה: ליצמן זעם ונטש - "עמדת הסיעה לא משנה"
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

עימות נרשם היום (שני) במהלך ישיבת הסיעה השבועית של יהדות התורה. העימות, בעקבות הצעת החוק להורדת אחוז החסימה שצפויה לעלות להצבעה ביום רביעי (באם הכנסת ללא תתפזר). יוזם החוק, חבר הכנסת ישראל אייכלר הוביל להחלטת סיעה לתמוך בחוק בקריאה טרומית בהיעדרותו של השר ליצמן וחה"כ טסלר.

בפתח הדיון התייחס יו"ר יהדות התורה ליצמן להחלטת הסיעה ואמר: "מה זה משנה עמדות, יש כאלה שלמרות העמדות עושים משהו אחר", כשאת הביקורת מפנה ליצמן כלפי התנהלותו של חה"כ ישראל אייכלר בחודשים הראשונים לאחר שלא קיבל תפקיד אותו רצה. ליצמן ציין, "אני מכיר חבר כנסת שלא היה בהצבעות למרות העמדות".

בתום דבריו זעם ליצמן ונטש את דיון הסיעה, כשחבר הכנסת יעקב טסלר שנעדר אף הוא מהדיון, ביקש להבין את השיקולים שהביאו להחלטה לתמוך ביוזמה. "מה היו השיקולים כן או לא לתמוך בחוק, לא השתתפתי בסיעה הקודמת ואני מעוניין לדעת מה היו השיקולים לכאן או לכאן". טסלר הסביר כי בעבר באגודת ישראל התנגדו להורדת אחוז החסימה בעוד בדגל התורה תמכו בהצעות ואף יזמו כזו בעצמם.

בעקבות דבריו, נרשם עימות בין חה"כ ישראל אייכלר לחבר הכנסת יעקב טסלר. אייכלר טען כי אין טעם להסביר מכיוון שלטענתו "ליצמן מפר את החלטת הסיעה". אייכלר טען כי ליצמן אמר דקות קודם לכם כי הוא צפוי להצביע נגד החוק שהגיש.

בסיעה ציינו, כי ליצמן לא אמר את הדברים, וטסלר ביקש לקבל הסבר מחבר הכנסת אייכלר שטען תחילה כי הוא אינו חש בטוב לאחר שקיבל הבוקר חיסון נגד הקורנה, אך התחייב לשבת עם טסלר ולהסביר לו, ולאחר מכן הסביר אייכלר לטסלר כי אחוז החסימה הוא הסיבה לכך שלא הוקמה ממשלה מתפקדת.

במהלך הדיון, סגן השר מאיר פרוש יצא להגנתו לאייכלר, וטען כי "יו"ר דגל בעבר אברהם רביץ אמר בשעתו שהעלאת אחוז החסימה גורמת שאף אחד מאיתנו לא הולך לבד, לא דגל ולא אגודה". אייכלר טען בישיבה, כי השר ליצמן ביקש באמצעות שליח או באופן אישי מראש הממשלה לטרפד את החוק להורדת אחוז החסימה.

יהדות התורה ישראל אייכלר יעקב ליצמן יעקב טסלר הורדת אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד