י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות דליפת בנזין

אירוע חירום בחיפה: בניין פונה מחשש להתלקחות

בעקבות דליפת בנזין בתחנת דלק בכניסה לחניון בחיפה הכריז המשרד להגנת הסביבה על אירוע חירום במקום, החניון נסגר וכל 7 הקומות של הבניין הסמוך פונו מחשש להתלקחות, נציגי המשרד מבצעים חיפוש אחר מקור הדליפה ופתחו בחקירת האירוע

אירוע חירום בחיפה: בניין פונה מחשש להתלקחות
הכניסה לחניון שנסגר צילום: ג׳וואד חוראני, המשרד להגנת הסביבה

בעקבות תלונה שהתקבלה במשרד להגנת הסביבה, ביקשו נציגי המשרד להגנת הסביבה מנציגי איגוד ערים חיפה לבדוק חשד לאירוע דליפה בכניסה לחניון ביטוח לאומי בחיפה.

נציגי האיגוד אישרו את התלונה שהתקבלה על ריח של דלק ונזילה במקום, ועל כן הגיעו נציגי מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה לאזור תחנת הדלק. בשל סכנה ממשית לציבור ולסביבה, ומשום שעלה חשש לסכנת פיצוץ בחניון התת קרקעי, נציגי המשרד הכריזו על אירוע חירום והזעיקו כוחות של כיבוי והצלה.

בניטור שביצעו כוחות כיבוי והצלה נמצאו ערכים גבוהים של אדי דלק וחומרים נפיצים באוויר. מחשש להתלקחות, הוחלט על סגירת החניון, ופינוי כל 7 הקומות של הבניין הסמוך.

נציגי המשרד להגנת הסביבה ביצעו חיפושים אחר מקור הדליפה ובמקביל מתחקרים את מנהל תחנת הדלק והמעורבים באירוע. הנציגים אסרו את הפעלת התחנה עד תום הבדיקות והתנו את פתיחתה באישור המשרד.

מוקדם יותר נעשו פעולות שונות להפחתת הסכנה לפיצוץ של אדי הדלק, בהן שאיבה של כלל מכלי הדלק בתחנה באמצעות מכלית ומילוי המכלים במים.

"לאחר השלמת הבדיקות ותחקור האירוע ובהתאם לממצאים, המשרד להגנת הסביבה ישקול לנקוט בהליכי אכיפה מול מנהלי התחנה ומפעיליה." אמרה השרה גילה גמליאל.

 

חיפה המשרד להגנת הסביבה דליפת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד