י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנצל כל רגע בתפקיד

שר החוץ חתם על שת"פ עם הודו ווייטנאם

הכנסת מתערערת רגע לרגע, ידידה הגדול של ישראל בבית הלבן צפוי לעזוב אותו בתקופה הקרובה, ובמשרד החוץ לא מורידים את הרגל מהגז, סמנכ"ל אסיה והפאסיפיק במשרד החוץ "אסיה מהווה מנוע הצמיחה הגדל בעולם"

שר החוץ חתם על שת"פ עם הודו ווייטנאם
גבי אשכנזי בחתימת ההסכמים עם הודו ווייטנאם צילום: משרד החוץ

כהמשך לשורת הסכמי השלום והנורמליזציה שנחתמו בתקופה האחרונה, חתם היום (שני) שר החוץ גבי אשכנזי על הסכם בריאות עם הודו והסכם שירותי תעופה עם וייטנאם.

ההסכם בין ישראל והודו מהווה המשך ישיר לשיתוף הפעולה בין המדינות בקשר למחקר רפואי בנוגע למאבק המשותף בקורונה, כולל שיתוף פעולה בפיתוח בדיקות מהירות לגילוי הנגיף. ההסכם עוסק, בין היתר, במחקר משותף, שיתוף פעולה טכנולוגי, רפואה ציבורית ורפואה מרחוק. זוהי גם הזדמנות להודות להודו על עמידתה לצד ישראל בתחילת מגיפת הקורונה.

בנוסף ההסכם בין ישראל ווייטנאם יאפשר שכלול של שירותי התעופה האזרחית ויאפשר פתיחת קו תעופה ישיר בין המדינות, בתקופה שלאחר הקורונה. לפתח עוד את התיירות בין המדינות וכן לאפשר פיתוח של היחסים הכלכליים בין המדינות. ואכן, היום מגיעה טיסה ישירה מהאנוי של וייטנאם איירלינז בה משתלמים של סוכנות הסיוע הישראלית (מש"ב).

סמנכ"ל אסיה והפאסיפיק במשרד החוץ, גלעד כהן אמר עם החתימה "שני ההסכמים הינם חלק מחיזוק היחסים של ישראל עם היבשת האסיאתית, להם אנו עדים בשנים האחרונות, בעיקר עם שתי מדינות מרכזיות וידידותיות במרחב. אסיה מהווה מנוע הצמיחה הגדל בעולם, הדבר נכון לזמנים שלפניי קורונה ואנו בטוחים כי גם לימים שלאחר הקורונה. הסכמים אלה מטרתם לחזק ולקדם את היחסים בין המדינות."

סמנכ"ל כלכלה יעל רביע צדוק הוסיף ואמר "להסכמים חשיבות רבה מבחינה כלכלית. פתיחת השמים לטיסות ליעדים נוספים באסיה, בדגש על דרום מזרח היבשת, יתרום רבות לתנועת אנשי עסקים ותיירות משני הצדדים. הסכם הבריאות יאפשר שיתוף פעולה בתחום הטכנולוגי והמחקרי, יאפשר שת"פ בתחום השפעות שינויי האקלים על הבריאות ויסייע לפעילות חברות".

הודו משרד החוץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד