י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפחות 10 עצורים

עימותים סוערים בירושלים: ילדה קטנה נעצרה וזעקה לעזרה • צפו

עימותים קשים בירושלים בעקבות הפיגוע הבוקר בו נרצחה אסתר הורגן הי"ד ועל רקע התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל מבת עין במהלך מרדף משטרתי • המפגינים קוראים לעבר השוטרים "משטרה של רוצחים" ו"רצחתם נער תתביישו" | למעלה מ-10 עצורים, בהם ילדה

עימותים סוערים בירושלים: ילדה קטנה נעצרה וזעקה לעזרה • צפו
שוטרים בזירת התאונה בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל מבת עין במהלך מרדף משטרתי, אחרי קבוצת נוער גבעות ביו"ש, ועל רקע הרצח המזעזע של אסתר הורגן הי"ד, בשעה זו (שני) מתקיימות הפגנות מחאה רבות בכל רחבי הארץ. ההפגנות המרכזית: מול המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, בשבי שומרון, בצומת מורשה ויישובים נוספים.

המפגינים קוראים לעבר השוטרים "משטרה של רוצחים" ו"רצחתם נער תתביישו". על פי דיווחים מהמקום, כמאה נערים ניסו לפרוץ לבניין המטה המשטרתי בירושלים. עוד דווח על עימותים קשים ביורת בין המפגינים לשוטרים כשהמשטרה משתמשת במכתז"ית על מנת לנסות ולפזר את המוחים. 

במהלך העימותים נעצרו עד כה למעלה מ-10 מפגינים, בהם ילדה קטנה שמחתה במקום. בתיעוד ניתן לראות את הילדה שנעצרה באלימות קשה צועקת לעזרה והמפגינים צועקים לעבר השוטרים "הם רוצים להרוג אותה, תעזבו אותה".

במשטרה מדווחים כי עשרות מפגינים ממשיכים בהפרת הסדר תוך התעמתות עם השוטרים, הפרעה לתנועת הרכבת הקלה וחסימת הכביש לפרקים. בשלב זה נחסם כביש בר לב סמוך למטה הארצי והתנועה מופנית לצירים חלופיים. עד כה נעצרו או עוכבו למעלה מ-10 מפגינים בגין הפרת הסדר. כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום.

מוקדם יותר אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן כי הטיפול המשטרתי, המעצר או אפילו המרדף אחר נער יהודי לא אמור להסתיים בלוויה. "אנחנו מזועזעים ודורשים לחקור עד תום את ההתרחשויות בשטח. מעבר לצורך בגילוי האמת, תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית. אילו רק חלק קטן מהמשאבים האדירים המושקעים במרדף אחר נוער הגבעות, היה מושקע בחברה וחינוך, לא היינו עדים לאסון הנורא שהתרחש היום".

משטרת ישראל הפגנות אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד