י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרות המחאות נגד המהלך

הכנסת אישרה: שירותי אינטרנט מתקדמים ייפרסו ברחבי הארץ

המהלך שהיה אחד מיסוקיו העיקריים של שר התקשורת היוצא יועז הנדל, אושר היום בקריאה שנייה ושלישית, הנדל בתגובה: "זה ההישג הכי גדול של הממשלה הזאת שאני כבר לא חלק ממנה, הענייניות בסוף ניצחה את הקטנוניות"

הכנסת אישרה: שירותי אינטרנט מתקדמים ייפרסו ברחבי הארץ
מחאה נגד האנטנות צילום: איריס בנדר

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת, המכונה 'חוק בזק ושידורים', מדובר בהצעה ממשלתית של משרד התקשורת אליה מוזגה הצעה פרטית של חבר הכנסת צבי האוזר. ובקריאה השלישית תמכו 37 לעומת מתנגד אחד בלבד.

החוק שאושר כאמור בקריאה שנייה ושלישית קובעת כי יקבע הסדר מקיף שיאפשר פריסה של רשת תקשורת מתקדמת כלל-ארצית, המכונה "סיבים אופטיים" במטרה לספק שירותי אינטרנט מתקדמים, תוך הקטנת החסמים הקיימים לכך היום.

בנוסף, תוטל חובת תשלום על גופים שיש להם זיקה לרשת התקשורת המתקדמת, במטרה לייצר מקור כספי להשתתפות במימון פריסת הרשת המתקדמת באזורים שבהם בחרה חברת בזק שלא לפרוס רשת מתקדמת.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בשנים האחרונות התעכבה פריסת רשתות תקשורת מתקדמות במדינת ישראל באופן ניכר ביחס למדינות המפותחות. פריסת רשתות אלה היא בבחינת 'קפיצת מדרגה טכנולוגית' של רשתות התקשורת הנייחות. רשתות מתקדמות מאפשרות העברת מידע בקבצים גבוהים יותר וברמת אמינות ויציבות גבוהה יותר, ועל כן מאפשרות שימוש ביישומים ובשירותים מתקדמים בכל תחומי החיים. פריסת רשתות אלה טומנת בחובה תועלות רבות לצרכנים ולמשק, ובהן גידול בתמ"ג, הגדלת פריון העבודה, צמצום פערים כלכליים, גישור על מרחקים פיזיים בין פריפריה למרכז ותועלות סביבתיות."

שר התקשורת היוצא, חבר הכנסת יועז הנדל אמר עם אישור החוק "אני מאוד מתרגש, מבחינתי הדבר הכי חשוב לשר בממשלה זה להיות משימתי וענייני. מתווה הסיבים הינו משימה שקיבלתי על עצמי מהרגע שנכנסתי למשר התקשורת, הפוליטיקה הביאה לכך שאני משלים את המשימה מחוץ למשרד, אבל האחריות עדיין על הכתפיים שלי. אין אזרח ישראלי אחד שלא מרגיש על בשרו את העשור האבוד בתחום תשתיות התקשורת. בשנתיים הקרובות רוב אזרחי המדינה יזכו בתשתיות תקשורת מתקדמות בעקבות החקיקה הזו".

עוד הוסיף הנדל "זה ההישג הכי גדול של הממשלה הזאת שאני כבר לא חלק ממנה. בדרך הקשה והמפותלת שהחוק הזה עבר עד לרגע הזה אמרו לי שאי אפשר לנצח, רק שועלים פוליטיים יעבירו חוק ללא חוק הסדרים. אבל הענייניות בסוף ניצחה את הקטנוניות".

מנכ״לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין אמרה אף היא עם אישור החוק ״החוק שאושר היום הוא בשורה לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל! לאחר שנים של דשדוש ועיכובים החוק יאפשר לחבר את הפריפריה למרכז ולגשר על פערי זמן ומרחב וידחוף קדימה את כלכלת ישראל. נמשיך לעבוד ולהפוך כל אבן בדרך לסגירת פער תשתיות התקשורת ושוק משוכלל והוגן".

יועז הנדל סיבים אופטיים בזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד