י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע פיזור הכנסת

אייכלר מציג: הפיצול בכחול לבן כבר כאן • צפו

ח"כ ישראל אייכלר נשא דברים בדיון על חוק למניעת התפזרות הכנסת ואמר: "קורא לגנץ ונתניהו להגיע להסכמות עוד הלילה" | על ניסנקורן: "בפוליטיקה לא הולכים בכוח הזרוע, זו לא דיקטטורה משפטית" • צפו בדבריו

אייכלר מציג: הפיצול בכחול לבן כבר כאן • צפו
ישראל אייכלר נואם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הדיון על חוק לדחיית פיזור הכנסת בשל אי תקציב, עלה ח"כ ישראל אייכלר לשאת דברים מליאת הכנסת ופתח: "באין חזון יפרע עם, איש מאזרחי ישראל, ואולי גם חברי הכנסת והשרים, לא יכול להסביר לעצמו באיזו מערבולות אנחנו חיים, על מה הכנסת מתפזרת, ואיזו תקווה מחכה לו אחרי הבחירות, אחרי ארבע פעמים שהכנסת חזרה לבוחר".

לדבריו: "אפשר להסביר טכנית, הפרלמנט הישראלי מורכב מפאזל של מפלגות, כל אחד יכול להיות שותף בעשייה הציבורית, על ידי שיש מפלגות קטנות וגדולות. העלאת אחוז החסימה יצרה גושים גדולים שלא יכולים להתחבר. הגושים האלו פוגעים ונוגחים בספינה שנקראת מדינת ישראל. כך גם יהיה אחרי הבחירות הבאות אם אחוז החסימה לא ירד".

ח"כ אייכלר הוסיף ואמר: "בהיסטוריה של ימי המגפה במדינת ישראל ישאלו איך יתכן שבתקופה נוראה כזו של קורונה ומשבר כלכלי וחברתי, כאשר הכל טובע, וכמו בספינת הטיטאניק, הנגנים ניגנו, והמלצרים מלצרו, והפוליטיקה השתוללה כאילו כלום לא קרה. אף אחד לא יאמין לזה".

"ברוך השם שהקדוש ברוך הוא שלח לנו את החיסונים, שזו בשורה טובה, ומתפללים שזה יצליח ונוכל לצאת מהאפילה הנוראה של הקורונה. ובמקום שנתחיל לשקם את נזקי הקורונה, הבריאותיים הכלכליים והחברתיים, אנחנו הולכים ומתפזרים ולא מביאים שום בשורה".

בהמשך קרא ח"כ אייכלר לבני גנץ ונתניהו לחזור לממשלה יציבה עוד הלילה: "אינני יודע אם יש כבר אם מי לדבר, אבל אני מעז לבקש מבני גנץ שהוכיח בעבר יושרה ותום לב, שעוד הלילה יחשוב על טובת אזרחי ישראל ויחזור להקים ממשלה יציבה עם נתניהו על בסיס דברים מוסכמים".

"אני רוצה לומר לשר ניסנקורן, בפוליטיקה לא הולכים בכוח הזרוע. גם אם כרגע יש לך את משרד המשפטים, וגם אם המערכת המשפטית רוצה להתנהל ומתנהלת כמו דיקטטורה, לא כך מנהלים את המדינה ואת הפוליטיקה".

ח"כ אייכלר אמר לסיום: "נתניהו, שעשה הסכמים גדולים יותר, עם מדינות ערב, יכול לעשות הסכם גם עם גנץ. עוד הלילה עליכם להגיע להסדר יציב לכמה שנים. זה מגיע לעם ישראל. עם ישראל מעוניין בכך. נתניהו וגנץ, התעשתו ברגע האחרון ואל תלכו לבחירות ותשרפו מילארדי שקלים שלנו בבחירות חסרות תקוה".

פיזור הכנסת ישראל אייכלר אבי ניסנקורן בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד