י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל שביתת האזהרה

הפיילוט לקיצור התורניות: המתמחים מאיימים לשבות שוב

כבר תקופה ארוכה שצוותי הרפואה בדגש על המתמחים מתלוננים על משמרות ותורניות ארוכות מתישות ומסוכנות, טענה שהתגברה עם התפרצות נגיף הקורונה והשחיקה בקרב הצוותים הרפואיים. ארגון המתמחים הצהיר לאחרונה: לא עוד

הפיילוט לקיצור התורניות: המתמחים מאיימים לשבות שוב
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בתום שביתת האזהרה והמחאה ההמונית שנערכה היום (שני) בתל אביב, הצהירו מובילי המאבק ארגון המתמחים "מרשם" כי אם לא תהיה החלטה של שר הבריאות לצאת לפיילוטים לקיצור תורנויות באופן מיידי, המתמחים יצאו לשביתה ארצית נוספת למשך 3 ימים.

כזכור, בשבוע שעבר טענו המתמחים כי לאור כך ששר הבריאות עדיין לא חתם על הפיילוט שאמור לקצר את שעות התורנויות העומדות היום על 26 שעות ביממה, ולא רק שהפיילוט לא אושר, אלא הוארכה הוראת ההיתר להמשיך את המצב הקיים, הם ישבתו, כפי שאכן התרחש היום, ועל פי הצהרות המתמחים נראה כי אנו קרובים לשביתה נוספת וארוכה יותר.

ד"ר ריי ביטון יו"ר מרשם ארגון המתמחים אמרה היום עם תום שביתת האזהרה: "במפגן הכוח היום הוכחנו שאיומים לא מפחידים אותנו. אנחנו נערכים לשלב הבא: הרחבה והחרפה של המאבק"

עוד הוסיפה: "מאות המתמחים והמתמחות שקיימו היום שביתת אזהרה של יום אחד, ויצאו בהמוניהם לרחובות תל אביב, נחושים וחזקים יותר מאי פעם. המחאה והמאבק לא יפסיקו עד ששר הבריאות יורה על יציאה לפיילוטים לקיצור תורנויות באופן מיידי. השביתה ומפגן המחאה היום מסמנים את האומץ והנחישות של דור המתמחות והמתמחים של היום, שלא מוכנים עוד לעבוד בתנאי העבדות שנכפים עליהם בתורנויות של 26 שעות".

שביתה מתמחים משרד הבריאות מרשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד