כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התייעצויות דחופות

הרב הראשי הקדים את הגעתו ארצה בעקבות הסגר הצפוי

רבה הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' שהיה אמור להגיע לארץ בסוף השבוע לרגל שמחה משפחתית ופגישות עם הרבנים הראשיים, הקדים את בואו בעקבות הסגר האווירי הצפוי

הרב הראשי הקדים את הגעתו ארצה בעקבות הסגר הצפוי
הרב גבריאל דוידוביץ' (במרכז) צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של ארגנטינה ורב הארגון 'אמיה', הרב גבריאל דוידוביץ' הקדים את הגעתו ארצה בעקבות הסגר הצפוי, הרב תכנן להגיע לארץ בסוף השבוע, אך הסגר האווירי והחובה להיכנס לבידוד גרמו לרב לצאת ביום שני לארץ.

הרב דוידוביץ' מגיע לארץ לשמחה משפחתית, ולרגל פגישות עם הרבנות הראשית לישראל כדי לבצר ולחזק את הקהילות היהודיות בארגנטינה, הרב דוידוביץ' צפוי להיפגש עם הרבנים הראשיים בארץ, ולקיים פגישות עם בתי הדין השונים בישראל בעקבות פטירתו של הרב דניאל מלאח ז"ל שהיה שותף עימו בבית הדין, ונפטר במקסיקו לפני מספר חודשים.

הרב דוידוביץ' היה נוסע בקביעות אחת לשנה יחד עם הרב דניאל מלאח ז"ל, אך השנה חרף הקורונה נוסע הרב לבדו בכדי לקיים התייעצויות שונות בנוגע למקרים מורכבים שהגיעו לשולחן בית הדין בארגנטינה במהלך השנה האחרונה.

הרב דוידוביץ' (במרכז), עם הרב דניאל מלאח ז"ל לימינו, ועם הרב שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו לשמאלו, בביקור ברבנות הראשית בארגנטינה.

גורם בקהילה היהודית אומר ל'בחדרי חרדים' לגבי מצב הקורונה, כי בכל הנוגע לקורונה המצב סביר פלוס, מאחר ועכשיו בארגנטינה קיץ, כך שהכל כמעט פועל כרגיל, בתי הכנסת פתוחים על פי הנחיות אותן אוכפות הקהילות בצורה קפדנית מאד, מנגד בתי הספר פועלים "למחצה לשליש ולרביע" כדי למנוע ביטול תורה עד כמה שניתן, יש בקהילות היהודיות מספר נדבקים מועט, והקהילות מוודאות שההוראות נשמרות כך שניתן לקיים אורח חיים יהודי בצורה סבירה.

לגבי קיום חתונות בקהילות היהודיות, החתונות נערכות מחוץ לעיר בקאנטרי באוויר הפתוח, כך שהמרחק בין האורחים נשמר על פי הכללים, וכך הקהילות היהודיות לא דוחות חתונות.

חרדים ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד