י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הטוטו ניצח

בית המשפט סילק תביעה ייצוגית בסך 4 מיליארד ש"ח

בתביעת ענק שהוגשה, נגד הטוטו, נטען כי הוא מקפח לכאורה את לקוחותיו ביחסי הזכייה שהוא מפרסם. ואולם במסגרת ההליך הוכיח הטוטו כי יחסי הזכייה שהוא קובע תואמים את המקובל בעולם ונובעים ממגבלות הקבועות בחוק | התובע ביקש למשוך את תביעתו וביהמ"ש נענה

בית המשפט סילק תביעה ייצוגית בסך 4 מיליארד ש"ח
ממלא טוטו. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: אביר סולטן, פלאש 90

תביעה ייצוגית על סך ארבעה מיליארד ש"ח, שהוגשה בשם נועם קליביצקי בשנת 2016 לבית משפט המחוזי מרכז נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט הטוטו Winner, נדחתה.

בתביעה נטען כי הטוטו פועל כמונופול בתחום הימורי הספורט בישראל ומנצל, לכאורה, לרעה את מעמדו בכדי לקבוע יחסי הימורים נמוכים. בבית המשפט הפריכה מועצת הטוטו את טענות התובע. היא הראתה שהיא כלל איננה מונופול, וענתה כי אין זה נכון להסתכל על תחום הימורי הספורט בנפרד מהגרלות אחרות.

בנוסף, טענה המועצה כי בישראל קיים שוק גדול בתחום הימורי הספורט שהינם בלתי חוקיים ומפוקחים והיקפי ההימורים בהם גדולים בהרבה מסך הפעילות של הטוטו. עוד הראתה המועצה, כי ההשוואה של התובע בין הטוטו לגופים בינלאומיים, נעשתה בצורה לא נכונה, כאשר ההשוואה הייתה למול גופים פרטיים או אתרי אינטרנט השונים מהותית במבנה פעילותם ממבנה הטוטו. השוואה נכונה שנעשתה באמצעות פרופ' אשר בלס הראתה, כי יחסי הזכייה של המועצה תואמים את המקובל בגופי הימורים מדינתיים באירופה.

לאחר הליך משפטי שארך ארבע שנים, במהלכן פנה התובע גם לכנסת ואף הגיש בג"צ בטענה שיחסי ההימורים של המועצה מהווים פגיעה בכבוד האדם וחירותו, קבע ביהמ"ש הגבוה לצדק (בג"צ) שאין ממש בטענות התובע וכי יחסי ההימורים נקבעים לפי החזר הפרסים למשתתפים שעומד על פי חוק על מינימום של 60% מסך הפרסים; כאשר בפועל המועצה משלמת יותר מכך.

בעקבות קביעה זו של בג"צ, החליט התובע למשוך את תביעתו תוך שהוא הודה כי "בנסיבות אלו אין לבוא בטענות ודרישות כלפי המועצה". בית המשפט קיבל את בקשת התובע, וסילק את התביעה.

עו"ד יאיר שילה, שייצג את הטוטו יחד עם עו"ד ד"ר נטליה סטרחוב, הוסיף והסביר: "החוק קובע אילוצים שבמסגרתם הטוטו פועל. בג"ץ קבע שהחוק ראוי. בשורה התחתונה הראנו שהטוטו הוא גוף יעיל, וששיעור החזר הפרסים שהוא קובע עומד בסטנדרטים בינ"ל".

טוטו תביעה ייצוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד