י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע מות הנער

המחאה בירושלים: מספר שיא של עצורים; פצועים בשני הצדדים

מאות פעילי ימין הפגינו אמש במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בעת מרדף משטרתי • במהלך ההפגנה נפצעו שוטר ומפגין • בירושלים לבדה נעצרו 50 מפגינים

המחאה בירושלים: מספר שיא של עצורים; פצועים בשני הצדדים
שוטר שנפצע מאבן בראשו צילום: דוברות המשטרה

למעלה ממאה פעילי ימין הפגינו אמש (שני) מול מטה המשטרה הארצי בירושלים במחאה על מה שכונה לדבריהם "רצח הנער אהוביה סנדק". במהלך המחאה נרשם מספר שיא של עצורים.

אתמול בצהריים נהרג הנער אהוביה סנדק בעת שברח יחד עם חבריו מניידת משטרה. במשטרה טענו כי הם השליכו אבנים, נמלטו והתהפכו עם הרכב, אולם מספר רב של פעילי ימין ואף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' טענו לטיוח של המשטרה. תיעודים שהופצו מזירת התאונה מראים כי הפגוש הקדמי של הרכב המשטרתי מעוך, מה שעשוי להוכיח כי הרכב המשטרתי הוא שגרם להתהפכות הרכב ובו נערי הגבעות.

בעקבות כך, למעלה מאות פעילי ימין יצאו להפגין בכל רחבי הארץ, כשהמחאה המרכזית התקיימה מול בניין המטה הארצי בירושלים, כשבמהלך ההפגנה המפגינים ניסו לפרוץ למקום.

כוחות גדולים של משטרה ויס"מ פיזרו את המפגינים בכוח, ולדברי המפגינים אף הופעלה נגדם אלימות קשה. בתיעוד מטריד שהופץ נראים השוטרים עוצרים ילדה קטנה שזועקת לעזרה.

כאמור, כוחות המשטרה פיזרו את המפגינים בכוח ובאמצעות מכתזית, ונרשם מספר שיא של כחמישים עצורים. במהלך האירוע שוטר מג"ב נפצע בראשו באורח קל מאבן שלדברי המשטרה נזרקה על ידי המפגינים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בסמוך לשעה 20:15 החלה מחאה בצומת המטה הארצי במהלכה החלו עשרות רבות של מפגינים ליידות אבנים ולהפר את הסדר במקום תוך התעמתות עם כוחות המשטרה שהגיעו למקום, שיבוש תנועת כלי רכב בכביש בר לב ובתוואי הרכבת הקלה.

בעקבות הפרת הסדר והאלימות שנקטו, עוכבו / נעצרו על ידי השוטרים כ-50 חשודים בגין הפרת הסדר, הפרעה לשוטרים וחסימת צירי התנועה. כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום. במהלך המחאה הושלכו במספר מקרים בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים ובאחד המקרים נפגע לוחם מג"ב בראשו ולאחר טיפול ראשוני הוא פונה לביה"ח לטיפול רפואי".

בתוך כך, בארגון חוננו פרסמו כי "עשרות הפגינו בעיר צפת במחאה על הרג הנער בבנימין בידי שוטרים. במהלך ההפגנה נעצרו ארבעה מפגינים, חלקם קטינים".

לדבריהם, "אחד מהעצורים נפגע מאלימות שוטרים ופונה לבית החולים צפת לקבלת טיפול רפואי. ע"פ דיווחים השוטרים פעלו במקום באלימות קשה וריססו את המפגינים בגז פלפל. עורכי דין מארגון חוננו מסייעים לעצורים".

נוער הגבעות הפגנה סוערת עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד