י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל בחצר באיאן: איש החסד נפטר מהמחלה

איש החסד הנודע הרה"ח ר' שמואל גוטפריד ז"ל מנגידי חסידי באיאן הלך לעולמו בביה"ח הדסה לאחר שחלה במחלה הקשה והנוראה ואף נדבק בימים האחרונים בנגיף הקורונה

אבל בחצר באיאן: איש החסד נפטר מהמחלה
הרב שמואל גוטפריד ז''ל צילום: באדיבות המשפחה

אבל בחצר חסידות באיאן: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבוקר הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של איש החסד הרה"ח ר' שמואל גוטפריד ז"ל מנגידי חסידי באיאן שהלך לעולמו לאחר שחלה במחלה הקשה והנוראה והוא בן 59 בפטירתו. 

באבל רב וביגון קודר קיבלו חסידי באיאן את הבשורה המרה על פטירתו של איש החסד המופלא שהיה ומיקירי וחשובי החסידות ומעדת החסידות נעקרה דמותו של איש חסד בכל רמ"ח אבריו. 

המנוח ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי שלמה גוטפריד ז"ל מזקני וחשובי חסידי באיאן ומגדולי תומכי המוסדות, אביו ז"ל  שימש כמנכ"ל חברת "יהודה יבוא ויצוא" והיה מגדולי תומכי הישוב היהודי בחברון, ונודע כמי שפעל רבות בגאולת קרקעות ובנין ארץ ישראל. בחייו תמך והוזיל מהונו לטובת הקמת מוסדות תורה, ובפרט מוסדות חסידות באיאן.

היה קשור בלב ונפש לאדמו"ר מבאיאן שליט"א אליו היה נכנע כחסיד בפני רבו. 

נודע כאיש חסד עצום ובכל שבת היו סועדים על שולחנו עשרות אנשים ללא גוזמה, כל ליל שבת היה מחכה בקלויז של באיאן לראות למי אין היכן לאכול והיה מארח בביתו במנחת יצחק ביד רחבה ובנפש חפצה. 

לפרנסתו ניהל את חנות המפורסמת 'עולם הגבס' בירושלים ומכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' שמואל פיזר ונתן צדקות במתן בסתר מבלי שאף אחד יידע, הוא היה כתובת גדולה לצדקה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' כשבביתו בת מאורסת לפני חתונה. 

מסע הלוויה בשעה 15:15 בצהריים מרחבת הקלויז הגדול של חסידי באיאן ברחוב מלכי ישראל בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ר' שמוליק גוטפריד ז"ל עם מורו ורבו יבלחט"א האדמו"ר מבאיאן. 

שמואל גוטפריד חסידות באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד