י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טכנולגיה הלכתית

שעון שבת או טיימר? פתרונות תזמון בדיוק בזמן

עבור כל מי שמתבלבל בין פתרונות התזמון הטכני השונים המוצעים בשוק, ובפרט בין שעון שבת לטיימר - קבלו את כל המידע והפתרונות ההלכתיים לשבת

שעון שבת או טיימר? פתרונות תזמון בדיוק בזמן
שעון שבת צילום: אביטל אנרגיה חיובית

שעון שבת הוא דבר נפוץ יחסית בישראל, בין השאר מכיוון שמדובר באחד הפתרונות הנפוצים והיעילים ביותר עבור ציבור שומרי השבת (ומכאן שמו של המוצר בארץ...), המעוניין שלא להדליק ולכבות בעצמו מכשירים חשמליים במהלך השבת. בפועל, משמשים שעוני שבת עבור מגוון רחב הרבה יותר של צרכים. מהו בעצם שעון שבת? מה ההבדל בינו לבין טיימר ומהם היתרונות המשמעותיים שבשימוש בהתקנים אלו?

שעון שבת וטיימר – הבדלים וסוגים שונים

עבור כל מי שמתבלבל בין פתרונות התזמון הטכני השונים המוצעים בשוק, ובפרט בין שעון שבת לטיימר, נקדים ונאמר כי אין הבדל משמעותי ועמוק בין שני התקנים אלו. מדובר באותו רעיון כללי, אך בסוגים שונים של התקנים.

שעון שבת, כפי שרובנו מכירים בארץ עוד מלפני שנים רבות, הוא אותו התקן בעל זיזים המייצגים את כל שעות היום ומאפשר לקבוע מראש באילו שעון יעבוד אותו שקע חשמל ובאילו שעות לא (ניתן לרכוש שעון שבת כשקע נייד אותו ניתן להתקין על כל שקע חשמל בבית, ולחילופין ניתן למצוא בבתים רבים גם שעון שבת "בילד אין" עבור דוד המים החמים). כל שנדרש לעשות הוא להרים את הזיזים שבשעות בהן אנו רוצים שהחשמל באותו שקע יפעל, ואלו השעות היחידות בהן הוא אכן יפעל.

לעומת זאת, לרוב כאשר מדברים בארץ על "טיימר" בהקשר זה הכוונה היא להתקן מסוג דומה, אך לרוב יהיה זה התקן דיגיטלי, בניגוד לאותו שעון שבת מוכר עם זיזים כתומים/אדומים, המהווה בעצם טיימר מכני. במקרה של טיימר דיגיטלי מדובר בהתקן המכיל מסך וכפתורים המאפשרים שליטה מפורטת יותר או טיימרים דיגיטליים בעלי תכלית מתוכננת מראש להם נדרש רק כיול אורך התזמון, כך שבטיימרים מסוימים ניתן ממש לקבוע תכניות שונות ולהפעיל את החשמל בצורה מפורטת ומתוחכמת יותר, ללא כל מגע יד אדם (לאחר שסיימנו לכוון את הטיימר, כמובן...). ניתן למצוא כאמור שעון שבת (או טיימר) בגרסה דיגיטלית ועם מספר תכניות שונות. אך גם בקטגוריית השעונים המכניים ניתן למצוא מספר סוגים שונים, הנבדלים ביניהם בין השאר במצבי עבודה שונים, זמן מיתוג מקסימאלי ומינימאלי ועוד.

נוחות וחסכון משמעותי בתצרוכת האנרגיה – יתרונותיהם של שעון השבת והטיימר

היתרונות של שעון שבת וטיימר מסוג זה או אחר הם רבים ומשמעותיים ביותר. כמובן שעבור שומרי מסורת המעוניינים להימנע מלהשתמש בחשמל בשבת, מדובר בפתרון נוח ביותר (ולכן הפך נפוץ כל כך בארץ). גם עבור מי שאינו שומר מסורת או מונע משיקולי שמירת שבת קיים יתרון עצום בשימוש בשעון שבת או טיימר, דוגמת הדלקת דוד המים החמים לפני שמגיעים הביתה בלילה או לפני שמתעוררים מוקדם בבוקר.

מלבד לזאת, קיים יתרון כלכלי ואנרגטי משמעותי בשימוש בהתקנים אלו – הם מאפשרים לתכנן וליישם בצורה טובה ויעילה הרבה יותר את אופן השימוש שלנו במוצרי חשמל שונים בבית, החל מאור או רדיאטור ועד לדוד החשמל כמובן. היכולת לקבוע מראש את זמן העבודה של המכשיר ולא להשאיר את הרדיאטור דולק חצי לילה כי נרדמנו מול הטלוויזיה או להפעיל את הדוד במשך כמה שעות רק כדי לא להיתקע בלי מים חמים – כל אלו חוסכים המון בתצרוכת האנרגיה הביתית, ולכן גם בחשבון החשמל.

*** היכנסו לקטלוג ציוד חשמל באתר אביטל אנרגיה חיובית המציעה ציוד מקצועי לחשמלאים ולהתקנות חשמל, ציוד חיווט, מיתוג, פיקוד ועוד.

 

פסק הלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד