י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר רצף אירועים

המתיחות הביטחונית: צה"ל מתגבר כוחות ביהודה ושומרון

לאחר הערכת מצב בעקבות שרשרת אירועים ביטחוניים אמש, הוחלט במערכת הביטחון לתגבר את כוחות צה"ל ברחבי יהודה ושומרון | "הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים לצורך הגנה ביישובים ובצירים במרחב"

המתיחות הביטחונית: צה"ל מתגבר כוחות ביהודה ושומרון
לוחם צה"ל בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי רצף האירועים בימים האחרונים, הוחלט במערכת הביטחון לתגבר את כוחות צה"ל ברחבי יהודה ושומרון - זאת בהתאם להערכת מצב שהתקיימה. ההחלטה מגיעה לאחר הפיגוע הרצחני בליל אמש, בו מצאה את מותה אסתר הורגן, תושבת היישוב טל מנשה.

הורגן הי"ד נמצאה ביער ריחן בצפון השומרון ללא רוח חיים וסימני אלימות על גופה. כוחות הביטחון מנהלים גם בשעה מצוד אחר המחבל וצו איסור פרסום הוטל על הפרשה. הבוקר היא הובאה למנוחות בבית העלמין בטל מנשה. "תמיד ידעת להגיע ללב של כולם‎. המסר שהייתה רוצה להעביר: לשפוט כל אחד לכף זכות, לגלות בכל אחד את הטוב ולהעצים אותו", ספד לה בעלה.

מצה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצבא באופן רציף, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים לצורך הגנה ביישובים ובצירים במרחב. בנוסף, הוחלט על עוצר יציאות לכוחות הלוחמים באוגדה החל מהיום

יצוין, כי על פי החלטת צה"ל עוצר היציאות הוא עד ליום שישי ובכפוף להערכת המצב שתתקיים. בצה"ל נערכים לשורה של תרחישים ברחבי הגדה, בין היתר לניסיונות של מחבלים פלסטינים לבצע פיגועים נגד יהודים.

אתמול, כזכור, נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל כבן 16 במהלך מרדף של כוחות משטרה אחר נערי גבעות שנחשדו ביידוי אבנים. פרט לצעיר שנהרג, צעיר נוסף נפצע באורח בינוני ושלושה נפצעו באורח קל. הם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים ובהמשך הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בשער בנימין.

יהודה ושומרון צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד